31 oktober Göteborg tur o retur

Veckan som gått har mestadels handlat om jobb jobb o jobb. Jag vikarierar för en kollega som rest på semester och jag tycker det är kanon-roligt. Fast jag gör säkert fel på vissa saker och det får vi reda upp när hon kommer hem igen. Världen går ju inte under om jag missar nått.

Nu i helgen har vi varit hos lilla moster (tja det är min mammas moster så hon är min gammelmoster eller nått). Hon har äntligen fått en köpare till sin lilla stuga och jag har hjälpt henne med att ordna med försäljning, papper och sådant. Nu är hon nöjd för köparna var ett ungt par och de hade en son på åtta år och en KATT. Just detta med katten gillade moster mycket. "Tänk att en liten katt ska springa där, och en liten kille".

Lilla moster


När vi kom i lördags så satt hon på köksgolvet med kaffesump över hela sig. Hon har en Don Pedro-bryggare som brygger kaffe på spisen under tryck.


Så sumpen hon fått i ansiktet var kokhet. Tack o lov blev det inte några djupa skador och hemhjälpen kom strax efter oss, för moster hade larmat. Men denna händelse kastade naturligtvis sin skugga över hela helgen.

Nå ja, försäljningen blev klar och alla var nöjda.

Sen åt vi. Jag hade lagat en ugnsomelett med mozarella, paprika och salladslök i och stekt bacon till detta.


Efter mycket om och men fick vi åka till hotellet, men bara om jag lovade att komma tillbaka snabbt. Visst gjorde jag det. Sen satt jag ett par timmar hos henne, men vid kl 18.15 gick jag. Naturligtvis tyckte hon att jag gick för tidigt och kunde jag inte sova på soffan? Lilla söta moster. Hon beklagar sig över att det inte är roligt att bli gammal. Men herrejösses, moster är 93 år! Hon har inte blivit dålig förrän sista året och fram tills dess levde hon ett rikt liv. Jag tror hon var 86 när hon slutade åka till Liseberg för att dansa och bilen sålde hon för 5 år sedan. Huvudet har hon i behåll så inget går henne förbi. Därför tycker hon att det är jobbigt med alla dessa människor som kommer från hemtjänsten, det är ju inte samma människa två gånger samma vecka säger hon. Å så stjäl de! Jovisst, pengar har försvunnit två gånger och det har hon polisanmält och kommunen har ersatt henne och avskedat "tjuven". Senaste objekten som försvunnit är en bordslampa av äldre modell samt en ny tröja. Jag kan inte annat än tro på henne för vart skulle sakerna tagit vägen? Hon är ju aldrig ute och vem släpar med sig en lampa när man ska handla?

Nog pratat om detta. När vi tillslut fick lämna moster på söndagen så tog vi vägen över Ullared. Jag är ju inget fan av Ullared men visst, när vi ändå hade vägarna förbi så stannade vi. MASSOR av bilar, vi trodde inte vi skulle hitta nån plats, men det gick förståss till slut.

Det var inte fasligt mycket folk där inne, har faktiskt varit där när det varit bra mycket mer folk. Men om man försökte ta sig fram ibland kläder och leksaker, tja då var det tjockt med folk. Julkappar antar jag och nya vinterkläder. Så vi besökte inte dessa avdelningar förståss. Nä vi köpte det vi tänkt; sköljmedel, plastpåsar, folie, wettex, nya kuddar, gardin å så lite till dusch o bad. 1800 kr handlade vi för så ni förstår att det inte var nån massiv shopping.


Men en sak köpte jag som jag tyckte var skojig.

En reflex-ödla! Jag gillar ödlor och tyckte denna passade perfekt på min väska. Så nu farbror busschaufför, nu ser du mig ännu bättre!

Tja det var allt för denna gång!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Jobbigt med stölder. Usch

Ödlan var jättesöt.

Och sen får man inte lägga in matbilder när jag bantar. Jag riktigt KÄNNER lukten.

frust

2010-11-04 @ 12:10:21
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0