25 september Planteringsdags!

Nu har mina små planterade skott av ampellilja vuxit ur kattlådorna. Det var dags att åka och köpa lerkrukor och sen vidare till dottern som får ha dem på tillväxt. Här hemma blir de bara uppätna så det är ingen idé att jag ens försöker.

Så här såg de ut när de var nysatta


Och så här fina var de innan de planterades om


De har vuxit något....

Sen hamnade de i kruka och då blev det så här



Ja ja krukorna är jordiga men det trillar av så småningom

I övrigt köpte jag lite fler växter till dottern. Hon har ett perfekt fönster får den hederliga gamla saint paulan. Det blev så fint i det fönstret.


De är så fina, de små blommorna


Sen gjorde vi ett klätterträd till hennes fågel, Bubbis. Han måste ju ha ett klätterträd i tv-rummet så han kan vara med matte och titta på tv om kvällarna.

Han var lite svårövertalad att prova trädet och satte mattes tålamod på prov. Att traska runt uppe på bokhyllan är bra för där når inte matte så bra


Dottern har gjort så fint på en byrå i vardagsrummet, man får känsla av semester tycker jag


Tillslut hamnade Bubbis i alla fall i trädet och han verkar gilla det


Fint blev det med blå hink och dekorationssten ovanpå sanden som hinken är full med


Sen åkte jag hem till mitt. Jag badade Nalleman på morgonen och nu hade han torkat. Goaste killen. Vi badar honom med ett allergischampo för att hjälpa till mot kliet han har i pälsen. Vi måste verkligen bli bättre på att bada honom oftare för det hjälper faktiskt.

Innan jag blev sjuk var jag hos frissan och blev blondin. Fotot är så där men jag trivs i både färg o frisyr.


Nu ska jag intaga soffläge och titta på film. Vad det blir har jag inte den blekaste om, men nått lättsamt hoppas jag för jag hostar så jag har bänghuvudvärk.

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Jag kommer nog sno lite bilder av dig så jag kan lägga upp det på min blogg också. Hoppas det är okej =) Tack för alla blommorna!!!! Kram!

2010-09-25 @ 20:58:27
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Åh vad ni pular och donar och gör fint.

Inte för att jag egentligen önskar det, har illsvarta fingrar när det gäller blommor, men lite avis blir jag när jag ser hur fint det är.

skyller glatt på katterna för mina tomma fönsters skull

2010-09-25 @ 22:18:35
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Daniel

å så vackert blommorna utvecklats å blommar!

2010-09-30 @ 14:24:04
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0