15 april Vi fyller 30 år!

Ja mannen och jag alltså. Den 14 april 1981 blev vi ett par och sedan dess har vi varit ihop. Gifta har vi varit i 23 år så det dröjer lite tills det är jämnt.

Hur har vi firat detta då? Tja, egentligen skulle vi varit lediga och gjort något kul. Men jag fick jobba och maken åka på it-konferens.

Men han upvaktade mig med jättefina tulpaner på jobbet. Puss min älskling!



De var så fina. Stod å prydde receptionsdisken hela torsdagen



Nu står de brevid orkideen och är en riktig färgklick!



Torsdagen avslutade jag hos jourläkaren. Har fått en liten plita till att bli en stor grupp äckliga blåsor. Misstanken var att det var svinkoppor och nog hade jag rätt alltid. Svinkoppor var det och det blev penicillin tre gånger om dagen i 10 dagar.

Men för att fira vårt lilla jubileum slog jag på stort och åt en glass! Har en absolut favorit men den är inte lätt att hitta. Men ICA har den just nu och jag är så glad för det.


MUMS!!

Idag fredag är jag ledig och har passat på att gå till banken och varit o handlat inför helgen. Å kelat med katterna förståss, det är ett måste när jag är ledig.

Samling i sängen sa vi och alla katterna plus jag låg där en lång stund. De byttes av att ligga på min arm. Men tillslut gick jag upp och lämnade dem kvar i sängen.

En stund senare kom jag tillbaka och då möttes jag av denna underbart söta syn. Nu blir det bildbomb!











En groggy lillebror och en ompysslande storebror. Kan det bli sötare???

Tösen hon höll sig på avstånd och bara tittade på killarnas tokerier.


Men hon var nöjd  med livet hon med!

I övrigt var dottern ute hos mig och vi tog lite fika, dvs en våffla var. Jag köpte lönsirap när vi var i USA och den står där i skåpet. Men ack vad god den är till våffla och pannkaka!




I tisdags var jag hos en ny veterinär med Nalleman. Vi måste få någon bukt med hans pälsplockande. Om det är foderallergi vore det ju bra att få veta vad det är han är allergisk mot.

I Värnamo finns Veterinärhuset. Där finna en veterinär som heter Elsie Lindstedt. Hon är mild sagt utbildad i hudproblem hos hund och katt.

Hon tyckte inte att Nalleman var en typiskt foderallergisk katt. Han hade inte de tydliga tecknen i huden. Däremot kan han ha en parasit i huden. En parasit som man kan vara bärare av men inte lida av. Så vi fick ett medel som heter Stronghold och som ska droppas i nacken på djuret. En pipett åt gången och man ger tre gånger med 3-4 veckors mellanrum. Inte så jobbigt alltså. MEN om Nalleman blir synbart bättre snabbt, då ska både Tösen och Valentin behandlas för de kan som sagt vara bärare utan symptom.

Detta är det Nalleman nu fått.



Jag tycker han har blivit bättre, men vi får se efter dammsugningen i morgon, om det kommer nya tovor. De är inte svåra att se. Denna hög lyckades han dra av på nån minut förra helgen. Jag ställde ett värmeljus brevid som storleksreferens



Skulle nu hemmet bli tovfritt är det bara till att ge Tösen o Valentin också. Tänk om det hela kunde vara löst sen!

Ikväll ska vi grilla lite olika korvar och äta rostade grönsaker till. Ska bli gott.

Nu ser vi fram emot skärtorsdagen. Då kommer våra goda vänner från Falkenberg. Vi ska gå ut på disco tillsammans! Jo det är sant, disco! Vi har en radiokanal här i Växjö som heter HITFM Gold, som spelar låtar från 60-70-80 o lite från 90-talet. De annordnar på skärtorsdagen ett disco för oss över 35, på ett av Växjös populäraste discon. Så den aftonen heter stället Golden Grace. Det ska bli så roligt. Vi åker alltid till Falkenberg och har roligt och trevligt men vi har svårt att kontra med något lika bra. Vi har nått som heter Karl-Oskar dagarna i augusti men de har blivit sämre  med åren och dessutom är vi inte i Sverige i år när de dagarna är. Dottern är lite sur att hon inte får gå på Golden Grace. Det är ju den radiokanalen som spelas här hemma hela tiden (förutom grekiska e-radion) och hon har i princip vuxit upp med den. Men nått kul ska vi gamlingar ha!

Nä nu ska jag gå o fixa grönsakerna till kvällen.

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Ulla S

Grattis på 30 årsdagen! Jag har också biljetter till Golden Grace:-)

2011-04-15 @ 19:19:10
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/
Postat av: Mamma Mia

Då lär vi synas där! Åhhhh vad roligt!

2011-04-16 @ 11:35:55
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Grattis !

Tulpanerna var ju sjukt snygga

Hoppas strongholden hjälper.

Tazz o Kram

2011-04-16 @ 20:34:20
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0