3 april Lurade på solen, hrmmffff

Jo visst hade vi blivit lovade sol i helgen och jag hade sett fram emot att göra en cykelutflykt. Vill ju prova mina vingar vad det gäller cykling ute när jag hela vintern cyklat inne.

Började med att ta mig hem i från jobbet i fredags. Hann cykla ca 3 minuter sen hoppade växlarna ur. Maken fick hämta upp mig och cykeln så körde vi till dem vi köp cykeln av för flera år sedan. Det var bara en liten justering och nästa gång det händer vet vi hur vi ska justera själva. Bådas våra cyklar hade varit på översyn och service hos en lokal repartör och han hade visst missat lite.....

Så skulle ju lördagen bjuda på fint väder och tanken var att packa cykelkorgen med fika och kamera och ta sig runt de två sjöarna vi har i stan. Pyttsan, dimma och äckelväder. Det blev en tur till Plantagen med dottern och städning av hemmet i stället.

Söndag var vikt åt att bada katter och stryka tvätt. Det skulle ju vara sämre väder. Nåja, solen var borta men det var i alla fall ingen dimma. Jag började med att bada alla tre katterna. Det tar ca 1½ timme och sen är de tjuriga en halv dag, ungefär tills de är torra.


- Nalleman, nu närmar hon sig med kameran, TITTA INTE I DEN GÖR NÅTT ANNAT!


- Jag bryr mig inte om matte jag tvättar tassen.


- Å jag löser korsord.

Sura kissar. Tösen låg i gamla klöströdet o tjurade för sig själv. I det rummet låter jag ett element så på full speta när de har badat så där är varmt o gott. Tror hon uppskattade det



I veckan var jag och handlade lite nya växter. Det är någon som äter upp mina ampelliljor (undrar vem.... :) ) och sen har några shefflera gått en tidig död tillmötes.

Pelargoner blev det nu för jag vill ha lite färg i fönstret och jag tror inte katterna rör dem, de luktar ju inte så gott.

Mina blommor:






Å så en katt ibland hermelinerna som man säger, en annan sorts blomma



Idag söndag tog jag mig per cykel till Växjösjön och där mötte jag dottern och sedan gick vi runt sjön. Lite småkyligt var det, vinden är envis. Sen cyklade jag hem igen.

Vi åt lunch och sedan åkte jag för att köpa en ny sadel till cykel. Den som satt där var rena tortyrredskapet. Jag ville ha en bred, fjädrande sadel, inte en stel liten betongsits.



Snälla goa maken hjälpte mig för jag är definitivt inte världsbäst på sånt. Men jag assisterade i alla fall (o tog kort)



Vi var ivrigt påhejade av Nalleman som satt i det mindre rena köksfönstret och tittade ut på oss.



Cykeln med nya fina sadeln. Sadeln kostade 79 kr och så köpte jag ett gel-överdrag till den och det kostade också 79 kr. Nu blir det cykla av vill jag lova!

Avslutar med ett kort på en förvånad Nalleman, så gott som torr


Nu får jag sluta blogga för maken och svågern ser på hockey genom datorn i vardagsrummet och jag stör när jag är ute på nätet samtidigt.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

hihi Man ska inte läsa blogginläggen baklänges men lycka till med cyklandet.

Utan regn. ler

2011-04-09 @ 13:46:04
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0