29 augusti 1 dag kvar för det ena 5 dagar för det andra!

Då syftar jag på att sonen fyller år den 30 augusti och jag den 3 september. Får väl festa till lördagen lite då'rå.

Helgen som gick ägnades åt lite inredning och att vila upp mig inför jobbet.

Var på IKEA på fredagen och handlade lite nyttt. Städade, verkligen städade, sovrummet på torsdagen och insåg att mattan vi hade där har varit i vår ägo sen 1984 och inte varit på kemtvätt många gånger. Ett antal kattspyor har torkats upp från den och den formligen åt katthår.

Ut med den och fundera på vad man kan hitta för matta på IKEA.

Sen var jag dödligt trött på våra rullgardiner. Som rullgardin fyllde de ju sin funktion men mönstret..........

Fick ju titta efter nått på IKEA vad det gällde sovrumsfönstret också då.

Sen var det kuddar till soffan i vardagsrummet. Har kuddar där idag som är massakerade av armbågar och annat och är dö-fula.

Fick väl titta efter det också.

Här kommer då resultatet:

Istället för en gångmatta blev det dessa tre


I fönstret blev det så här


Nu är det harmoni mellan gardiner och sängöverkast.

Soffkuddarna blev så här.


Har även gråa överdag till de avlånga kuddarna.......ångrar att jag inte köpte fler innekuddar och kan ha de grårandiga också. Så ser de ut


I övrigt köpte jag detta

Dålig bild men så blir det med mobilen. Men man ser i alla fall högst upp fr vänster; gardinen till sovrumet och Svajs förvaringspåsar för kläder.
Sen en påse med påsklämmor, fyra blockljus och en tvålkopp
Framför detta ligger ett av sex skohorn. Vi använder IKEAs skohorn som dörrstoppar här hemma och med tiden bryts de av.
Sen köpte jag lite nya skojiga kökshanddukar (de med motiv på) samt torkhanddukar av härligt material (de som är randiga o rutiga).
Sen köpte jag även en gardinstång till sovrummet.

Är nöjd med besök på IKEA. Bara 800 spänn gick det löst på, dyrast var gardinstången, 89 kr.

Även de fyrbenta fick lite att roa sig med.

- Matte, jag älskar den


-MMmmmmmmmmmmmm


- Men vad är detta? En råtta????!!!!


- Okey jag gillar dig också!

Söndagen, ja då gav vi oss i kast med grekisk matlagning. Det var dags att prova på att göra Pastitsio. En maträtt med köttfärs och pasta och ostsås.

Du steker nötfärs med vitlök o lök, tillsätter krossad tomat, kanel, kryddnejlika, muskot, mejram. Låter det koka i hop. Kokar ihålig pasta. Lägger köttfärsen i en ugnsfast form, lägger på pastan och sist häller du på en blanding av grekisk yogurt, uppvispade ägg och fetaost. Över allt ska det strös kefalotiri eller pecorino-ost men det hittade jag ingenstans då det blev cheddar i stället, inte helt rätt.

Gott blev det. Så här såg det ut i kokboken:


å så här blev resultatet


Gott blev det och luktade verkligen Grekland!!!!

Längtar tillbaka???? Varför skulle nån tro det????

Nä nu ska vi äta grekiskt hemma så fort vi kan. Har massor med recept att testa. Vissa kasserar vi nog efter ett försök. Den som lever får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0