18 februari Inget fredagsmys här inte!!!

Näpp för här går jag på helfarts-diet på Xtravaganza och då är det bara "pulver" o vatten som gäller. Festar till det ibland med lite pressad citron i vattnet, blir roligare då.

Ska hålla på till torsdag och då blir det en o en halv vecka. Fast.....känner jag för det fortsätter jag lite till, när jag ändå är i gång.

Här hemma har vi inte gjort många knop i veckan. Jag syr o syr o syr för att sysselsätta mig. Idag tog jag ett tag i unge Valentins päls. Han fäller rätt bra och är den bäst pälsade utav katterna. Tur att han gillar detta med borstning, han spinner sig igenom!
Här är lite av resultatet:


Valentin vill även tala om att också han gillar hängmattan


Vi köpte oss en ny vattenfontän till katterna härom veckan. Jag har inte dragit i gång den förrän nu för nu börjar den gamla rassla ihop.

Här är den nya


Å här är den gamla. Det mörka som är i "backen" är repor och det är därför jag vill ha en ny. Annat mörkt är päls i vattnet. Den ska göras ren i kväll eller i morgon.


När jag fotade vattenfontäner kom Nalleman och ville leka med sina leksaker. Vi har alla saker i en liten korg som passar. Där plockar de själv fram sina leksaker, men än har jag inte klurat ut hur jag ska få dem att lägga tillbaka dem efter sig.......

Bildkavalkad!












La kameran på golvet o bara fotade rakt av. Blev ganska ok i alla fall.


- Usch ja här behöver man ju solglasögon matte! Lägg av!


Så klev Nalleman fram till kameran och så blev det ett sånt här kort....tassar :)


- Ska jag fotas måste jag rätta till pälsen!


Ser ni fluffet på magen???

Över allt ihopa låg Fröken Tösen och spanade:


Morgondagen ska vikas åt stan. Maken ska ta nytt kort till körkortet och vi ska nog ta en promenix runt sjön om vädret tillåter, i samma veva. Kanske kameran går med, de har fin glaskonst längs med gågatan.

Nu ska jag ta och parkera mig vid min sygrej och kanske senare ska vi in till grannen och spela kort. Fredag och lördagkvällar är lite pina när man inte äter men skam den som ger sig!

Ha det så bra och ät gott för mig med!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Lycka till med helfarten.

Ha en underbar helg

Tazz o Kram

2011-02-18 @ 23:11:35
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: pip och murre

vilka härligt fina bilder! han tog en rådis ur korgen och va nöjd så..underbart!

2011-02-21 @ 00:05:09
URL: http://katterna.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0