21 februari Ett inlägg som nästan bara handlar om mig.

Som jag väl tidigare sagt har jag för ett halvår sedan gått med i Xtravaganza för att gå ner i vikt. De har ett helhetskoncept som passar mig bra.

Nå väl, där kan man välja att gå på halvfart eller helfart. Jag varierar mellan de båda.

Helfart; då dricker man mängder med vatten och tre gånger om dagen Xtras näringspulver (som jag har för mig är samma som används i viktminskningsgrupperna på Karolinska Sjukhuset). Efter några dagar på pulver hamnar man i en fas som kallas keton-fasen. Det är då kilona börjar ramla och du börjar lukta unkas. Alla gifter ska ut och det känns kan jag säga. Stinka är ett snällt ord. I tre veckor får man hålla på utan att kontakta läkare.

Halvfart; då äter man enligt det koncept som Xtra har, en knytnäve protein (kött/fisk), en knytnäve kokta grönsaker i tre färger, en handflata färska grönsaker i tre färger (dvs sallad). Detta äts två gånger om dagen, däremellan ska det klämmas in en frukost och två mellanmål samt ett kvällsmål. Alltså sex mål om dagen, alla uträknade så att kroppen ska ha ett jämnt intag av socker, kolhydrater och protein.

När man nått sin målvikt går man på jämnfart. Då äter man lite mer och lite mer produkter.

Och överallt i hopa vilar den mentala anden! Mentalträning är lika viktig som kroppslig träning. Har du inte din mentala träning så blir det oerhört mycket svårare att stå ut i tre veckor med bara vatten o pulver t ex.

Nog pratat om detta. Nu till lilla stora mig. 13 kg har jag tappat sedan jag började och det är halvvägs. I mål går jag i augusti.

Men idag hände nått fantastiskt:
FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ NÄRA 30 ÅR HAR JAG KUNNAT KÖPA KLÄDER I DET VANLIGA SORTIMENTET och inte behövt hålla mig till XLNT eller Generous eller andra stora märken.

Gissa om jag gick loss idag på Lindex. Här är vad jag handlade:

Nya fina pyjamasbyxor med spets uppe i kanten fast det syns inte på bilden. De är tunna så de passar bra till varma sommarnätter.


Sen var det toppar.  Fastnade först för den rosa sen åkte den blå också med


Å så en härlig tunn tröja. Syns lite dåligt, vitt på vitt men ni kan ju ana.


Just nu går jag på helfart så livet är lite tråkigt. Det som står överst på min lista över saker jag skulle vilja tugga på är:
äpple
västerbottenost
salami

Lite nyttigt o lite onyttigt. Men jag har hittat min metala styrka och skam den som ger sig. En extra boost får jag när jag lyssnar på www.arionradio.com grekisk musik med andra ord!

Jo men en sak till vill jag visa. Vi har under soffbordet, tidigare haft en modern ryamatta. Jag har nu tröttnat! Var i lördags och inhandlade denna. Underbar när man har pälsdjur, lätt att dammsuga, lätt att ta bort fläckar på.


Å så har jag fått en egen dator-hörna. Sonen har tagit min gamla plats på kontoret och jag har varit hänvisad till köksbordet. Men nu har jag gjort plats i lilla tv-rummet till mig. Blir perfekt!



Å du, om du tränar och vill, så kan du gå med på en sida som heter www.funbeat.se Där kan man lägga upp sin egen träning och inte visa det för någon eller visa det för den man själv väljer. Jag har en vän där och det är perfekt att peppa varandra den vägen. Oavsett vad man tränar kan man lägga in det där. Jag tror du hittar mig där men om du vill veta mitt namn (om du inte redan vet det) får du maila mig på [email protected] eller lägga en fråga här kommentarsfältet.

Ha det nu så bra o lämna gärna en kommentar när du varit här!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Liiite mer seriöst än mitt men jättebra inlägg.

Tack och lycka till själv.

Kram

2011-02-23 @ 13:43:39
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Kia

13 kg, det är bra jobbat!!!

2011-02-28 @ 09:59:56
Postat av: Ulla S

skönt att hitta en metod som funkar för en! Kämpa på, beundrar din uthållighet och din kämparanda! Kram

2011-03-05 @ 21:50:15
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0