23 januari Livet rullar på

Tja det gör ju det, i sakta mak eller i ljusets hastighet, det är lite olika.

Vi jobbar alla tre (jaja en praktiserar men det är ju som att jobba) så dagen börjar halvsex och slutar inte förrän 22. Däremellan ska det jobbas, träna, ätas, gosas katter och plocka hemma. Vissa dagar mer än andra. Jag försöker träna månd, tisd, onsd för sen vet jag att torsd kan innebära bio.

Jag är med i bioklubben och brukar passa på att gå på bio när det är klubbkvällar. Det är ju gratis så varför inte. Vi har nu varit och sett två filmer tätt på varandra. Den ena var "Love and other drugs" med Jake Gyllenthaal och Anne Hathaway (eller hur hon stavar sitt namn). Det var en glättig film som försökte dölja ett mörkt budskap. Hon led av parkinson och den starkaste scenen var nog när man fick vara med på ett möte med andra parkinson-personer. De var ju sjuka på riktigt och det de sa och hade upplevt kan mycket väl vara upplevt i verkligheten.

Sen andra filmen vi har gått på är "Burlesque". En film med Cheer och Christina Aguilera. Detta var en film där man ideligen ville ställa sig upp och applådera! En film där man sveptes med i musik och dans. Lite kärlek, lite spänning men framförallt sång! Cheer fick inte för mycket plats utan Christina fick sjunga det mesta med den stämma hon har. När hon nu inte sjöng den "tuggummipop" som jag förknippar henne med så fick hennes röst ett annat djup. Det sk wailandet fanns där men det var inte så uttalat. Vill du se en film där du mår toppen när du går där i från, se denna då.

Hemma vid har allt varit som vanligt. Jag har bytt från julgranskulor till annat krafs i mina ljus

Väv och band från Panduro. De resterande banden hängde jag i draperiet, får se hur länge de överlever. De syns inte så bra på fotot men de kan anas i alla fall.


Annat som bara kan anas är Herr Nalleman när han ligger på spisen och rullar runt så han trillar i golvet

Fast jag var för sen med kameran.....

I övrigt så är det nu bestämt att Nalleman är första värpare här hemma. Vad vi än lägger på bänken som är runt så lägger han sig på det. Mysiga kisse.


Men man kan även hjälpa matte när hon ska laga ägg-och kesella plättar. Då kan man kela med äggkartongen.


Jag lovar att kissarna åkte ner från bänken när jag väl satte i gång.

Nu i helgen var vi i Mönsterås. Vi firade både julafton och födelsedag. Nydala på vintern är vackert det också


Till dagens jubilar hade vi med en bukett med tulpaner. De var så fina, jag har aldrig sett sånna vita förr

På kvällarna brukar jag sitta och sy. Brodera tavlor. Mest med kattmotiv. Det är vilsamt och tv-vänligt samt ser till att man inte sitter och småäter framför tv:n. Men i bland är det andra som pockar på uppmärksamhet och då vill det till att matte snabbt lägger undan vad hon har för händerna!

Ögonblicket efter det att bilden togs hade jag både Nalleman och Tösen i knät och där låg de kvar en bra stund.

Nä nu stundar snart handbollen. Till denna skall jag ha två apelsiner, som jag skär, först i båtar, sen skär jag ut köttet och sedan skär jag det i små bitar och äter med sked. Mums! Ofta blandar jag i lite hackade nötter av olika slag i min apelsin.
Så nu ska jag fixa detta så jag har till handbollen. Heja Sverige!


Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Härligt att höra från dig. ler

Nå, varför åkte han ner när du skulle laga mat ??

Hm.... skumt

Det gör vi inte här. ler

Här är även julstjärnorna uppe fortfarande.

Kram i massor

2011-01-26 @ 21:35:50
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0