6 januari Helgdag o en hittills händelsrik vecka

Ja det har hänt lite i veckan faktiskt och än är den inte slut.

I måndags kväll var jag o tränade. När jag kom hem såg jag lite svanspäls från Nalleman, liggande på golvet. Ok det är ju inte ovanligt men ändå noterbart. Jag duschar och sen börjar jag med min mat. Men då kommer minsann ingen Nalleman springande. Han som alltid ska ha en tass med när mat nalkas.

Efter lite matro och letande hittar jag honom inkrypen under vår säng. Jag tar fram honom och bär ut honom till husse (det är ju husses kisse). Men där stannar han bara i några sekunder och sen in under sängen igen. Nått har uppenbarligen hänt. Men vad? När vi senare lägger oss så tar vi fram honom igen. Han har alltså legat under sängen hela kvällen. Jag känner igenom honom och när jag kommer ut på svansen, då får jag ett doft morr till svar. Han har alltså ont en bit ut på svansen. Vad som orsakar det onda vet jag ju inte, men nu ligger jag där och önskar att jag hade något smärtlindrande att ge honom. Tisdagen hade vi veterinärtid redan bokad, vaccination av tre katter.

Jag vaknar 05.20 och kastar mig ur sängen för att se hur det är med Nalleman. Jo han sitter på köksbänken med stora ögon. När jag närmar mig hoppar han ner och jag ser då att svansen släpar i golvet i stället för att stå rakt upp som den brukar.

Tur att vi har tid till veterinären men jag ringer i alla fall och talar om att Nalleman behöver lite mer TLC (TenderLovingCare). Söta vetten sätter upp lite extra tid för honom.

Två kissar får vaccination, samt att veterinären mäter Tösens mängd av tårvätska. Den har varit obefintlig men efter behandling har vi fått snurr på det. Sen var det Nalleman. Jodå han morrade mot vetten också när hon tog honom på svansen. Dessutom kände hon att hans analsäckar var fulla igen.

Så hon behöll honom och fick min tillåtelse att raka svansen om det behövdes.

Efter lunch hämtade vi upp honom o snälla dottern åkte hem med honom och var "barnvakt" medans jag jobbade.

Han fortsatte att ligga under sängen men klart, han hade nog fortfarande lite ont.

Kan väl säga att det är först idag som han kommer fram spontant och vill vara med. Men jösses vad kelen han är. Jag har aldrig varit med om maken. Dessutom har han gått upp i vikt!!!!!!! Han har under sin allergiperiod rasat ner ett kilo minst i vikt. Men nu pekar vågen uppåt igen och nu väger han hela 6,7 kg!

Men nu ska ni få se svansen. Han ser lite rolig ut, som en klippt pudel....
Bara svans:


Katt o svans




Igår hade han nederdelen av svansen i lyft läge men yttre delen hängde som en vissen blomma. Å så slog han med svansen som en glad hund..... Knaskisse.
Men i dag är han bättre.

Vad var det som hade hänt då? Jo han hade ett sju centimeter långt blåmärke på ena sidan och ett punkteringshål på andra sidan. Alltså är det troligen någon som bitit honom och mina gissningar går åt en röd kisses håll.......... Men jag tror inte de har bråkat på allvar utan de har nog lekt med en leksak och Nallemans svans kom i vägen. Det är lite för långt ut för att vara "förnedringsbett" från någon. Huvudsaken är att Nalleman kommer över detta. Fast....med penicillin två gånger om dagen i sju dagar så kanske det tar lite tid.

Idag, trettondagen, så har son och far tagit tag i snön på taket. Nåja, fader på marken och son på taket. SMHI varnar för mer snö och vårt tak har redan gott om snö.

Så här såg det ut:

Mängden snö i gången är sånt som kommit ner från taket....

När jag stod inne såg det ut så här:


Och efterlämnade åsynen av en nästan insnöad man



Duktiga pojkar, det är tung snö.

Jag har pysslat inne. Tömt kylen bland annat. Det var behövligt efter helgerna. Å så snodde jag ihop en sockerkaka till skottarna. Så när de duschat och andats ut blir det kaffe, sockerkaka och Gröna Hissen, folklustspelet som gick på tv i går.

Så där ja, nu kommer de in så nu ska jag gå o sätta på pannan.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Men oj, stackars Nallemannen då. Hoppas han blir frisk fort nu.

Gullplutten

Ja jisses vad mycket snö det är.

Är fortfarande lika glad att jag bor i lägenhet och har så gjort dom sista åren. ler

Kram i massor

2011-01-07 @ 22:05:55
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0