2 juli En helg på egen hand

Jo så blev det. Janne åkte till Ekerum för att spela golftävling. Taggad var han när han åkte för i torsdags lyckades han för första gången att göra hole-in-one!! Jag kan väl inte säga annat än att det var duktigt fast jag tycker golf är det mest ointressanta som finns. Men jag respekterar och beundrar bedriften.

Pontus, han drog till Mönsterås med kompisar över helgen. Jag hoppas verkligen de får roligt.

Själv ska jag ägna mig åt "serious cleaning". Behövs verkligen. Förr helgen var vi ju Mönsterås så det blev inget städat då. Måste hålla efter med dammsugningen för att se om Nalleman plockar sig eller inte. Svårt att avgöra när det ligger gamla tussar o dräller.

Men städandet kommer att gå som en dans. Beställde lite nya skivor från Ginza i torsdags och i går, fredag, kom de. Snabbt jobbat eller hur!
Ursäkta bildkvaliten.......Photoshop är saknat......

Japp, mer rock! På söndag ska jag dessutom bänka mig i soffan, koppla tv:n till stereohögtalarna och se på SVT1 o SVT2 kl 18.00. Då blir det hårdrock i sex timmar!!!! Weeeeeeeee!

I övrigt så kom lilla mosters dödsannons i tidningen i går. Begravning redan den 14/7, trodde det skulle ta längre tid. Jag hoppas innerligt att någon kan jobba för mig den dagen, då är det nämnligen jag och sommarvikarien som jobbar själva den veckan. Man klarar sig inte ensam i växel o reception en hel dag, vissa behov måste ju tillgodoses, som lunch o toabesök. Men jag hoppas att det löser sig......


Jag ska bara komma i håg att ringa till Fonus på måndag. De får hjälpa mig med krans och ev kistblommor. Svårt när man är så långt borta. Sen stundar väl en bouppteckning men där hoppas jag att jag inte behöver vara med. Måste väl gå att ordna med ombud tycker jag.

Nä, nu ska jag ta och skutta in i duschen. Jag har tagit hand om den där förbaskade pappersinsamlingen som alltid växer en över huvudet innan man tar itu med den. Varför gör den alltid det?? Nån som har något smart system?

Efter duschen ska jag ta mig till Grand Samarkand och köpa lite mer "fin-kaffe" och titta på rean. Tänker inte handla nått för jag ska börja en ny pulverperiod efter den 10 juli. Lär väl få ett annat midjemått efter den hoppas jag.

Just nu är det i alla fall kris på byxfronten. Sommarbyxor menar jag då. Härom dagen var jag nödgad att gå och köpa mig ett par nya vita byxor. Det blev piratbyxor med snörning i byxbenen. Mina gamla vita trillade av när jag gick! Så kan det gå. Tack o lov har Sofi räddat mig på jeansfronten, jag har ärvt de jeans som blivit för stora till henne. Men vädret i veckan har inte precis inbjudit till jeans.

När jag sen komer hem ska jag nog ta mig en liten rom o cola, det var evigheter sen. Bäst att ta det försiktigt, sprit var ett tag sedan jag drack. Men jag får ju ha det så roligt jag kan på egen hand, jag, dammtrasan och dammsugaren och inte att glömma, golvmoppen!

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Ha det underbart bland dammråttor och drink.

Kram

2011-07-02 @ 13:05:22
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Tack Inkan, det ska jag verkligen ha i det kladdiga vädret som är i dag. In i dimman.......

2011-07-02 @ 16:32:02
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/
Postat av: Ulla S

men det är väl självklart att du ska kunna vara ledig och gå på begravningen, det får de bara lösa på ditt jobb. Hur gör de om någon av er skulle bli sjuk? Det måste gå att ordna. Ha det så trevligt för dig själv i helgen. kram

2011-07-02 @ 22:02:15
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0