27 juli Låt mig presentera Loppan, Nella och Pixie

Ja dessa damer har vi varit och hälsat på idag, jag o Sofi. Damerna bor hemma hos sina männsikor hos Devonlicious.com.

Vi var där för att Sofi skulle känna om hon tålde dem eller inte.

Vilka underbara små (med betoning på små) söta kissekatter. Det går minst två devon på en av våra lunsar. Härlig vågig kort päls, len och varm och inte ett hårstrå i munnen fast man pussat dem!

Här kommer nu en bildkavalkad (med tillåtelse av uppfödaren förståss). Tack för att vi fick komma och gosa katt!


- Hej jag heter Pixie. Jag har svalt en handboll! Nej skojar bara, jag har bebisar i min mage! De ska komma i slutet av augusti säger min matte.


- Här är hela jag!


- Hej, jag heter Nella och är minstingen här. Har massor med spring i mina tassar och massor att göra!


- Som att låta mig kelas fast det händer nått spännande därborta.


- Sen måste jag kolla besökarens väska för den luktar nått alldeles särskilt. Den har ett svagt drag av mainecooner tycker jag.


- Sen smyger jag på hon med kameran, den låter så kul. Om jag rör mig riktigt flitigt få hon inte nån bra blid, det vet jag.


- Eller går jag riktigt nära, då blir det så här!


- Men smyg inte på mig när jag tvättar mig! Pffffftt


- Sen lite streching efter tvätt. Först entass-greppet


- Sen tvåtass-greppet


Pixie låg och kollade läget från säker höjd.


Tjocke-goe-magen!!!

Loppan hade fullt upp med att jaga något litet flygfä så hon var svår att fånga på bild. Men när hon var hos Sofi kom hon inte undan




Det var ett underbart besök och Sofi kände sig inte påverkad mer än i näsan när vi gick där ifrån.
Det får nog bli fler besök för att vara på den säkra sidan.

Förutom katterna visade det sig att vi männskor träffats tidigare. Jag hade en sorts kattoalett som de köpte av mig för något år sedan och för ett litet tag sedan var jag på Mio möbler och där träffades vi också, och pratade säng.

Nu ska vi se på Tina på tv och se om vi ser Pontus från Sweden Rock!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

haha Ja nog är dom små när man jämför med en coonis. ler

Håller tummarna för att det ska fungera.

Kram

2011-07-31 @ 21:33:27
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0