3 juli Så har denna helgen gått

Trots att jag varit ensam, eller ska man säga, tack vare att jag varit ensam, så har jag hunnit med en hel del.

I lördags var jag och inhandlade en liten ny matta till köket. Eftersom kök o vardagsrum går i hop så tyckte jag mattan i köket nu kunde få bli rosa eftersom gardinerna i vardagsrummet är det nu.

Grabbarna kollade genast om den dög och det gjorde den!


Jag tog mig sakta igenom huset med dammtrasa, dammsugare och golvmopp. Det var ruskigt kvavt och VARMT. Nu ska man väl inte klaga på värmen men en liten pool eller ett medelhav att doppa sig i när svetten rinner, vore inte fel. Men när klockan var 20.38 var jag klar i alla fall och satte mig och njöt av ett sista glas med rom o cola. Hade tagit en liten en under städningen också. Jag är inte så glad i en stark spritsmak så det blev ett par svaga rackare.

Men jag visste faktiskt inte vilken jag skulle bryta, Trinidad 1996 eller Barbados.....


Det blev Trinidad och den var fantastiskt god. Men nu är den förseglad och undanställd.

Jag hade haft med mig assistenten till jobbet när det var midsommar och vispat grädde i den. Behövs assistent när man ska vispa 10 liter grädde! När jag hade stoppat tillbaka assistenten i skåpet så hade en annan assistent tagit dess plats!


Goa lilla Valentin!!

Nåväl, sen satt jag där på lördagkvällen och smuttade på min lilla grogg långt om länge och tittade på en förvånansvärt bra film med Jodie Foster. Ner i sängen ramlade jag tillslut men ack vad varmt det var. Vi fick ingen åska här i Växjö så luften var lika kladdig vid 24.00 som tidigare.

När jag så vaknade på söndagen bestämde jag mig för att åka o köpa nya sommartäcken, vi ligger fortfarande med vintertäcken i sängen. Jag har sett billiga fina på CityGross så dit körde jag 08.15 i dag. Nya täcken och en ny kudde till min älskling blev det.

Jag tog mig lite frukost och tittade lite på tv tills klockan blev 11. Sen begav jag mig till Mio-möbler för att titta efter ett nytt överkast. Där fick jag inget napp, så jag körde vidare till Grand Samarkand. Hemtex kanske har nått. Jodå, de hade grönt överkast i nått sorts bomullstyg. Köpte två, för enkelsäng, så att en kan vara bäddad och en säng ockuperad. Men var inte helt nöjd.

Så tog jag en vända in på Village och handlade kuddöverdrag på rea för 50%. Sen på vägen hem svängde jag in till Jysk, de kanske hade överkast. Jodå, det hade de!!!! Kolla här, mörkt plommonlila, fast det syns dåligt på bilden, samt de nya färgglada kuddöverdragen som nu matchade sängen i stället för att hamna i soffan!


Tidigare hade vi ett vitt överkast som nu var i tvätten och det var utbytt mot ett beige. Så här såg det ut när kissekatterna låg där o mös.


Närbild på goa magen!


Sängen i sin helhet då, innan jag bytte till det nya överkastet.


I övrigt när jag var o handlade i dag så träffade jag min fröken från lågstadiet. Både hon och hennes man var där. De hade precis firat 50-årig bröllopsdag! Tänk att hon kunde känna igen mig och kunde mitt namn, även om det var mitt flicknamn. Roligt att träffa dem i alla fall.

När jag då var på CityGross passade jag på att handla lunchmaten vi ska ha med oss till Rhodos. Det börjar ju dra i hop sig nu, bara 34 dag 9 timmar och 47 minuter kvar i skrivande stund. Vi har ju tänkt att äta lunch hemma varje dag för att spara in på ca 120 kr varje dag. Ganska onödiga pengar.

Här är vad jag bunkrade i dag.

Saknas på bilden gör kaviar, knäckebröd och prästost. Vi har ju dåligt med matvaror i affären där vi bor, och det som finns är långt i från billigt. Räcker att vi köper grönsaker och dagens frallor där.

Så måste jag ju visa er. Nu har jag äntligen fört över bilder från mobilen och de blev väl som de blev. Men i går när jag hade att göra, då tyckte Nalleman att han skulle ockupera mattes knä.  Här låg han o snusade, spann o sov i en och en halv timme. Varmt??? Tja vad tror ni?!!!!!

Mysigt är det ialla fall när han kommer skrikande och bara kräver att man lämnar sitt knä till hans befogande!

Det var väl allt för idag, nu ska jag ta och gå in i duschen och sen väntar sängen, det blir en tidig morgon i morgon. Sonen ska köras till jobbet och han börjar 7.......

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Vilken tur att kissarna tyckte mattan var bra, så du slapp köpa nån ny. skratt

Pst..... stora tjocka vinterduntäcket gjorde bra ifrån sig i Älvdalen. Låg ju i liten stuga typ ute. kallt burr Men kunde juh inte ha bättre täcke liksom. dst...

Tazzar sakta ikapp alla inlägg.

Kram o Tazz

2011-07-09 @ 21:11:30
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0