5 juni Nu är det över!

Ja nu är studentfirandet över. Vi började dagen med öppet hus och goda vänner på besök.

Kaffe o tårta var det vi bjöd på.



Efter tårtkalaset tog vi och packade in katterna och åkte till Sofi. Där hade vi filmkväll och åt tacogratäng. Katterna kände sig som hemma efter en stund. Tösen var skyggast förståss. Eftersom matte varit elak och fångat henne för att få in henne i transportburen så hos Sofi dissade hon mig fullständigt. Kröp tillslut upp till oss i soffan och la sig tätt tätt intill......husse! Lilla gumman!

Men när ljuset släcktes och vi skulle sova, då var matte bra att ligga brevid.

Halv två på natten ringde Pontus och sa att det var helt ok att komma hem. De skulle dra vidare till någon annan.

Hem åkte vi, Jannne, jag o katterna. Huset luktade inte viol om vi säger så...... Men inget var sönder och det var undanplockat. Disken stod i diskhon (maskinen var nykörd men inte upplockad) så jag kan inte klaga på det.

Däremot var en av ytterdörrarna olåst, den dörr vi aldrig använder för vi inter har någon "kattsluss" där. Helt plötsligt kommer det in en kille där och vad värre är, han stänger inte dörren efter sig. Men ingen katt fattar att man kan komma ut där så det gick bra. Men jag var skakig efter det. Sen märker vi att någon lyckats förstöra fönsterhaken i vårt sovrum. Vi hade dörren låst så detta har skett i från utsidan. Någon har brutit av haken (vädringshaken alltså) och tagit sönder myggnätet. Så hade inte Janne gått för att stänga fönstret för att undvika drag under natten så hade kissarna haft full frihet hela natten. Sen ägnade vi någon timme åt att döda myggor. Tror vi dödade ca 100 styck, fy sjutton vad myggor det kommit in.

I dag har jag städat så klart. Golvet behövde torkas och den unkna öllukten försvinna.
Men det var tur vi tog katterna med oss i går, annars vet man aldrig vart de kunde vara idag.

Jag dundrar nu ner lite kisse bilder.


Gosemagen!


Svartaste tassarna ever! Så bli de när man får gå på promenad.


Husse, vad gör du? Å varför är Nalleman så svart om tassarna?

Imorgon måndag, ska grabbarna köras till Sölvesborg. Då vankas Sweden Rock i fyra dagar för dem. Antar att de ska hämtas igen på söndag.....

Nu ska jag ta och ägna mig åt lite mat. Imorgon måndag äter jag för sista gången på ett tag. Dags att ta tag i pulver-världen igen. Hade tänkt vänta till midsommar, men nu pulvrar jag till midsommar och sedan äter jag till den 10 juli och sedan pulvrar jag igen i tre veckor. Att jag börjar redan nu beror på att vi blivit bjudna på fest hos Suss o Hasse den 9 juli och då måste jag ju både äta o dricka!

Ha det så bra till nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0