6 juni Nationaldag......hur firar vi det i Sverige?

Vi har ju inte direkt några starka traditioner runt denna dag. Men jag har sett att man på olika håll firar denna dag med olika aktiviteter. Roligt om vi kan få ett firande likt många andra länder. Där man verkligen värdesätter det land man lever i, åtminstonde för en dag.

Själv har jag firat den genom att köra sonen och hans kompisar till trakterna av Sölvesborg och Sweden Rock Festival. Tält, sovsäckar, vatten och öl tog de med sig. Hoppas verkligen de får en trevlig vistelse där.

Jag hade även med mig Sofi som sällskap på hemresan. Vi passade på att ta oss en liten sightseeing när vi ändå var i farten.

Först körde vi ner till Nogersund. Där går båten till Hanö. Inte mycket liv o rörelse där inte, men fint var det.


En riktig sjörövar-restaurang var där men den hade inte öppnat än, vi var tidiga.


De hade till och med en skattkista!


Sjöutsikten var fin men vinden var lite kylslagen här vid havet.


Där borta kan man se en ö, jag tror att det kan vara Hanö men jag är definitivt inte säker



Sen körde vi vidare till Sölvesborg, staden som välkomnar alla hårdrockare!


Vi hittade ett mysigt kafé där vi tog oss dagens lunch. Tyvärr fick vi byta plats för två idioter satte sig och rökte brevid oss och röken for rakt på oss. Jag vill inte äta min lunch insvept i en rökig dimma! Så vi flyttade på oss.

Här är ett foto på Sofi, innan vi flyttade


När vi hade flyttat var maten klar. Sofi tog kycklingsallad m bacon, men baconen var slut så det blev fetaost i stället, inte henne emot. Jag tog en rätt som hette Luna. Ett bröd med kyckling, mozarella och pesto mellan och sedan uppvärmt. Gott var det i allafall.





En liten vy av ahavet fick vi också



Sen körde vi hem igen, mätta o glada. Vi körde samma väg hem så vi passerade Rock-området igen. Här är huvudentren. Jag hoppas sonen och hans kompisar får det roligt och att regnet inte blir för blött.



Väl hemma så hade Janne tvättat lakan och de var torra och jag tvättade täcken. De torkar så kanon-fort i vinden o solen. Gästrummet ärnuj åter mitt lilla datarum och vårt Formel 1-rum.

Nu ska jag ta och umgås med min älskade Janne, nu när vi är själva för första gången på flera dagar.



Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Ser supermysigt ut.

Kram

2011-06-08 @ 22:27:57
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Ser supermysigt ut.

Kram

2011-06-08 @ 22:28:40
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Så blev det dubbla inlägg istället. :-(

2011-06-08 @ 22:30:52
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0