27 mars Nu har vi varit ute på roligheter

Jo då, denna helg har vi varit i Falkenberg hos goda vänner. Varje år brukar vi åka dit och titta på Falkenbergs Revyn (inte den med Stefan & Krister för den är på sommaren).

Det är alltid lika roligt och i år var nog revyn den bästa någonsin!

Och lika trevligt är det att träffa S och H. Det bjuds alltid på god mat och trevligt sällskap, både fyrbent och tvåbent.

Nu till lite bilder från helgen!


Fast jag börjar med ett fint kort på vårt utegångsfår. Om han hade fått hade han nog varit ute hela tiden, lille Valentin. Detta kort tog vi förra helgen och då hade vi snö kvar, det har vi inte längre :)

Hos S o H bor Plyschen och Gulis och vår älskade, saknade Julle bodde också här innan han kom till oss.

Plyschen kom in och skulle äta, inte brydde han sig om att jag ville fota honom!


Matplatsen är i det superfina köket. Panelen på väggarna är helt nyuppsatt och ska snart ha ett möte med målarpenseln. Plyschen syns nere till höger, i alla fall svansen.


När Plyschen hade ätit färdig kom Gulis in och tog sig en munsbit. Inte heller han hade tid att posera för kameran. Mat först, foto sen!



Medan kissar åt och putsade pälsen efter maten, passad jag på att ta lite foton. S är duktig på orkideer, en blomma som jag tar död på bara genom att vistas i samma rum.

Bilder på fina blommor:






Sen hade stora fina Plyschen ätit färdigt och satt still i typ 3 sekunder.


Sen vågade han sig upp i soffan, och lägga sig brevid gästen som satt där.
- Undrar om han duger till att kela mig, funderar Plyschen


Jovars, det dög!


Så fortsatte jag med interiör fotografering

Finaste ljusen och skålen


Den fina taklampan som hänger över matbordet. Jag bara älskar den!


Å så var det dags att sätta sig vid dukat bord. God laxrätt till förrätt ligger och väntar på tallriken.


Sen kom  Gulis och ville vara med på bild. Han satt sig så fint under en stol.





Goaste Gulis. Han smög upp till den manlige gästen, när gästen hade lagt sig och fick sig en omgång med kel. Sen kom han tillbaka till oss andra och la sig i mitt knä.

Plyschen då? Jo han fortsatte sova i soffan.


Tja söndagen åkte vi hem över Ullared och shoppade lite lätt och sen hämtade vi upp sonen i Anderstorp. Hemma väntad våra egna kissar och dottern som varit kattvakt.

Nu väntar en ny arbetsvecka, får se vad den kommer att innehålla.

Tjipp!




Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Vilka underbara bilder.

Tazz o Kram i massor

Plyschen, ler lite Bandit där va ?

Kram igen

2011-03-28 @ 09:30:00
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Ja du Inkan, jag har alltid sagt att Bandit o Plyschen är kopior. För visst är de!

2011-03-28 @ 12:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0