28 maj Den Stora Dagen M

M som i mat. Idag ska jag börja äta. Har inte ätit på fyra veckor och idag är det dags. Exakt 6 kilo mindre, men jag trillade ur den sk ketonfasen ganska fort så det drog ner på tempot. Ny tag blir det efter midsommar.

Dagen började med en shake och sedan en 3.2 km promenad. Provade på att jogga lite och det kändes bra, bara byxorna suttit uppe! Får ge mig ut med byxor med stadigt gummiband i morgon. Hihihihi. Jag köpte mig nya skor igår för att just kunna gå snabbare och kanske prova på lite jogging. Dessa blev det:


Luktar gott tycker Nalleman


En sak tycker jag dock är konstig. Om man köper skor för tusenlappar (mina var på rea), borde de då inte skicka med snören som fungerar? Runda, plastiga snören satt i när jag köpte skorna, bytte genast till platta i bomull, annars hade väl byxorna inte varit det ända jag tappat på min runda.

När jag kom hem körde jag lite bål-träning och sedan blev det dusch. Efter duschen var det dags för FRUKOST-

Detta bjöd jag mig på idag:

Ett kokt ägg, tre skivor paprika, tre bitar sill och två FineCrisp till detta vatten o kaffe.
Behöver jag säga att det smakade ljuvligt?!

Lunchen bestod sedan av serranoskinka (två skivor) samt sallad, gurka o paprika. Allt ska ta llika mycket plats på ett kaffefat. Hälften skinka, hälften grönsaker.

Emellan måltiderna kör jag en shake för att få i mig näringen. Små portioner mat ger ju inte så mycket näring som man behöver. De små portionerna är till för att få igång magen. Storleken på dem ökar dagligen tills man är uppe i en normal tallrik. Tar ca en vecka.

Efter den delikata frukosten åkte jag o handlade lite saker som behövdes. En tur till Rusta blev det för att jag behövde en ny solmadrass.



Så kom min älskling hem från sin golfrunda. Med sig hade han en tidig mors-dagblomma. Oj vad glad jag blev, nu när jag fått snurr på orkidéer! Denna var så stor så den fick flytta ner en våning. Kan säga att både högtalare och blommkruka är säkrade med häftmassa!

(blixt behövdes så kvaliten är så där)

Nu har jag en till att hålla vid liv!

I går gjorde vi ett litet framsteg med Tösen förresten. Janne fick kamma henne! Här är resultatet

Så nu har hon fått prova på det med

I veckan som kommer har jag "ledigt" och Janne med. Den 1 juni tar sonen studenten och allt vad det för med sig. Lördag den 4 juni har vi öppet hus för kaffegäster mellan 11-15 och sen ska han ha fest vid 20-snåret. Då tar jag o Janne katterna och flyr till Sofi. Hon har ju kommit hem då! Tänk vad en månad går fort!

Det var väl allt för denna gång!
Ooooouuuuppppaaaa!

Kommentarer
Postat av: Ulla S

Vad du kämpar, du är fantastisk!!

2011-05-28 @ 21:46:38
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0