6 maj Anna-besök o kosläpp!

Ja i går var Anna här och hon låg ju över till idag.

Vi hade så trevligt, som alltid, och allt mellan himmel och jord avhandlades. Åt gott gjorde vissa. Det blev grillad fläskfilé, grillade grönsaker och sallad. Å så min chilisås till. Detta är vad de andra åt:



Själv åt jag detta:

Kvällen till ära med lite drinkpinnar i och så drack jag med sugrör. Allt för att det ska kännas lite festligt!

Skål på er!


Skål från Anna också!


Så fick jag fina ljus av Anna, som varit på Liljeholmens ljusförsäljning i Oskarshamn. Dit kanske man ska ta sig i sommar, när man ändå är i Mönsterås......


Satte provisoriskt upp dem i lampan. Nu under årets varma del måste jag ha restaurangljusen, andra ljus kroknar av solvärmen.

Blev lite suddig för skärpan kom tydligen på orkidén.... Hoppsan

Idag var det sedan dags för kosläpp. Vi körde två bilar till Dansjö Gård utanför Alvesta. Detta för att gubben skulle vidare o spela golf och jag skulle hemåt.

Massor med folk och inte mindre bilar, om jag så säger. Men det gick förvånasvärt lätt att ta sig där i från. När jag parkerade vart jag instängd och hade liksom ingen väg att ta mig utom bakåt och det innebar backning mellan två stubbar som inte stod längre i sär än vad bilen var bred. Inte så roligt. Men jag väntade medvetet en stund när kossorna kommit ut och då var det några bilar borta så jag kom ut lätt.

Men här kommer nu lite kossor! ( psssst varsågod Sofi hihihi)

Mycket folk var det som sagt! Här är bara en liten liten del.


Ystra kossor!


En kossa i närbild


Busiga kossor


En hoppetossa!


Efter henne kom resten av gänget!


- Hallå kossor! I'm queen of the hill! Bara så att ni vet!


Mitt i denna hög av svart- och brunbrokig boskap, tassade (heter det så när kossor smyger) denna skönhet runt. En söt liten Jersy-dam

Är faktistk väldigt nöjd med detta kort!

Här är ytterligare ett


Men hon kunde minsann knasa till sig och få spring i benen hon också!


Det stångades på lek på många håll och när man ser detta förstår man varför bönderna bränner bort horn-anlagen på kalvarna. Vilka skador det hade kunnat bli annars! Fast de kan skada varandra även inne i ladan så skälen är fler än ett.


När jag kom hem la jag mig i solen någon timme. Det kändes härligt. Ur högtalaren kom det grekisk musik och huxaluxa var jag förflyttad några hundra mil söder ut! :) Det är 92 dagar kvar nu.

Igår bokade jag plats på PWGs parkering på Landvetter. Tänkte att jag var toktidig, men eftersom jag fick slå dem en signal fick jag reda på att det börjar fyllas på för augusti nu och det var tur jag bokade som jag gjorde. Ja det är ju definitivt mer högsäsong i augusti än i slutet på maj (då vi brukat åka tidigare). Dessutom mailade jag Apollo och önskade samma rum som i fjol. Får se om Yannis hörsammar min önskan.....

Nä nu ska jag hoppa, nä gå, in i duschen. Sololjan måste bort, jag är så kletig. Här finns ju ingen pool att skölja av den i...

HeppHopp på er!

Kommentarer
Postat av: ewa

Vad fina bilder på koorna som det heter på

skånska.....

Det fotot du var så nöjd med är verkligen fint.

Ha en fortsatt trevlig helg!

2011-05-07 @ 19:17:36
Postat av: Anonym

Du ska absolut passa på att ta en tur till Liljeholmens fabriksförsäljning http://www.liljeholmens.se/ Men kom ihåg att kolla öppettiderna innan du åker så att det inte är stängt. Åk mot Hotell Corallen så hittar du fabriken strax före.



Tack för en god middag, desperata fruar och förstås en trevlig kväll. Kul att se missarna "live" också. De är precis så goa som de ser ut på bilderna :)

Kram kram!

2011-05-07 @ 22:40:52
Postat av: Sofi

Okej får erkänna att kossorna ser ut att ha hur kul som helst,men jag hade inte velat vara så nära dem ;) Vilka fina ljus du fick av anna! Vi har varit på stranden, men jag fick lämna kvar robban för jag steker ju mig själv efter nån timme :P haha.

Kram Kram!

2011-05-07 @ 23:08:47
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: Ulla S

åååå vilka underbara bilder på jersey-kon! Såg några sådan kalvar i ladan när jag var där i veckan på besök. De ser precis ut som små rådjur,

2011-05-08 @ 20:14:57
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Vilka häftiga bilder på kossorna.

Tazz&Kram

2011-05-10 @ 21:47:36
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0