30 oktober Mamma Mia har hälsat på Mamma Mia

Jo så är det faktiskt.

Jag var med min goda vän idag och åkte nästan till Nybro för att hälsa på Katthemmet Kompis. Min vän skulle skaffa katt och någon av katterna skulle idag få ett nytt hem. Även om kissen får vänta till fredag innan den får komma riktigt hem.

Där fanns underbart söta kullar med kattungar.
Får jag lov att presentera den gula kullen;



En utav de gula;



Naturligtvis vann de mitt hjärta allihop här i gula buren.

Sen har vi den randiga buren. Dessa har jag för mig var födda i augusti. Randiga, mjuka små och keliga till max. Jag fann mig själv strax stå med en spinnande liten randig sak i famnen och där låg hon i säkert 30 minuter och i bland kom även syrran och kröp upp i min famn så där blev lite trångt.

De var glada i att klättra upp på axlar o ner på ryggen;


Sen är det väldigt svårt att ta kort på nyfikna små kattungar......
      
                                                                                         Kolla lilla kissen i bakgrunden!
                                                

Men de är vansinnigt söta. Veterinären kunde inte kontrollera hjärtljuden för alla kissarna spann så hemskt att hon inte hörde nått i stetoskopet. Så en hand med lite handsprit på som kisse fick lukta på, gjorde att kissen tystnade de sekunder som veterinären behövde för att lyssna på hjärtat. Då förstår ni hur keliga de var.



Sen hade vi buren som just nu innehöll två olika kullar om jag förstod rätt, eller var det tre.....

Får jag presentera Lillie och min egen Valentins dubbelgångare!


Sen har vi Lillies syster, Sussie. Vill man ha den ena måste den andra följa med, de kan inte vara utan varandra. Även veterinären säger detta.


Lillie hade jag spanat in på hemsidan. Gillade kattens uttryck helt enkelt. Kan ju säga att även dessa katter spann så det dånade när man tog i dem.

Lillie visar upp sig lite i bakgrunden


Å så var det katt nr 4 i denna bur. En fin liten dam som var helt underbar


Avlutar denna burpresentation med en bild på Lillie igen


Sen har vi då de stora, lösgående katterna.

Här är hon, MAMMA MIA. En pratig dam på 5-6 år. Hon är hemskt kelen och människovänlig, trygg o orädd. Men si om det kommer en annan katt i närheten, då fräser hon till nått alldeles hiskeligt. Hon kan till och med motta slag med tassen, men aldrig slagsmål. När hon kom till hemmet va rhon mager som en sticka och hade bebisar i magen, men alla dog antingen i magen eller efter födseln. Inavel var troliga skälet enligt veterinären. Nu är hon rund o go om magen och det är inga bebisar, hon är kastrerad nu.

Mamma Mia och min vän fick kanon-kontakt från start o Mamma Mia spann så väggarna bågnade.


Man fick klappa goa tjocka magen med spinn som tack

En underbar katt, pratig och kelig, precis som min vän vill ha sin kisse. Så valet föll, efter MYCKET övervägande på Mamma Mia. Även Lillie o Sussie stod på listan, men kattungar var väl inte vad som var tänkt från början utan en vuxen katt.

Men det fanns andra ögonstenar också. Här är en liten söt padda som var så skygg så skygg. Jag satt helt ensam i katthemmet just när detta kort togs. Men hon vågade inte lämna hyllan vid kattluckan, jag kunde ju vara väldigt farlig.


Men hon hade en padd-syster som jag fullständigt föll för. Ni förstår nog varför...




Nu måste jag bara få visa Valentinkopian i några upplagor. Det var nått otroligt så lika de var.



Hade jag inte vetat bättre hade jag kunnat tro att Valentin varit i väg på en glädjetur!

Jag avslutar hela detta inlägg med att säga att Katthemmet Kompis kan jag å det varmaste rekommendera. Välskött, rent och en kunnig ägare som månade om sina katter, vad mer kan man begära?

Sist ett foto på Mamma Mia (kan just undra vad för namn hon kommer att få i sitt nya hem........?)


En katt som gjort ytterligare en människa glad!


Suck, jag kunde tagit 9 små kattungar med mig hem men åkte hem tomhänt. Det kanske var tur det!

Snipp snapp mjauuuu!
Tass på er

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Ja nog blir man förälskad alltid.

Kram

2011-11-18 @ 22:27:01
URL: http://www.inkanochligan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0