4 september Två födelsedagar senare

Jomenvisst, sonen fyllde år i tisdags. Hela 19 bast, det är inte klokt vad tiden går fort!

Han ville väl egentligen inte att jag lägger några bilder här men kan inte låta bli.

Han ska snart åka iväg på sin första utlandssemester utan mamma o pappa. Så han kom på att han inte hade någon kamera. - Mamma får jag låna din "lilla"? frågade han. Visst sa jag och vips hade jag kommit på vad han skulle få i födelsedagspresent!

Så här glatt överraskad blev han!


Förutom kameran fick han en hård-skals-väska till den och sen fick han nya kontaktlinser (vilket han behöver i Turkiet) Av sin syster fick han turkiska lire.

Det är så roligt att ge bort presenter som verkligen slår huvet på spiken om man så säger. Han blev hjärtligt glad för allt.

Så kom min födelsedag. Redan dagen innan fick jag present av min man. Han kunde inte hejda sig :)

Detta fick jag. Det är 48 st, alltså en för varje år.

48 st snusklubbor! Ja de lär räcka ett tag hehehe

Men sen kom då lördagen och jag fick sova så länge jag ville. Alltså till halv sju, då tyckte Tösen att hon var väldigt mammig och att mamma skulle vara väldigt Tösig. Klart jag var! Men vad söver en bättre än en spinnande katt? Så vi somnade om båda två.

Sedan åkte jag o Janne o kikade på vår zoobutik som nu hade återinvigning efter en stor renovering. Det hade blivit jätte fint och vi gjorde en snabbrunda där inne och kom ut med två säckar med torrfoder. Det var 20% rabatt så det var lika bra att köpa två.

Sedan hämtade vi upp den kvällsmat jag hade beställt. Det skulle bli havskräftor med alla tillbehör! Mums!

Väl hemma ringde Sofi o undrade om jag ville åka med henne till zooaffären. Visst kunde jag det så jag åkte igen. Denna gång tog jag lite mer tid på mig i butiken. Ut kom jag denna gång med en aktivitetsbräda till katterna. De behöver nått som sätter fart på de ev hjärnceller som de har.

Tösen var den första som knäckte hur man skulle göra!


Under "benen" av plast, lägger man lite godis och sedan ska katten (eller hunden) putta undan benet för att komma åt det goda.



Snart hade även Nalleman lärt sig. Han gjorde det enligt principen; vill inte ben-skrällena flytta sig lyfter jag hela brädan och släpper den med en skräll, då hoppar alla ben!


Lätt som en plätt!


Jaja, sen har vi då Valentin. Antingen är han inte den vassaste kniven i lådan eller så är han supersmart. Han ligger nämnligen och tittar när Nalleman eller Tösen håller på och så fort någon har fått bort ett ben, äter Valentin upp godiset snabbt som blixten. Att själv lyfta på ett ben har inte fallit honom i tanken. Men man kan ju komma åt godiset genom att slicka i det lilla hål som finns vid benet..... Tok kisse


Ja så kom då kvällen och vi skulle fira mig och äta kräftor. Jag fick detta av barnen


En ny kaffeburk! Precis vad jag ville ha. Har en exakt likadan innan men den har några år på nacken och "packningen" eller vad man kallar den där gummiringen som håller tätt, den har slutat fungera på den gamla burken. Nya ringar har varit lögn att hitta, men en ny burk var ju lika bra.

Se fick jag ett presentkort på Oil & Vinegar av Sofi och det ska jag snart omsätta i nått gott!

Vi åt sedan våra kräftor och efter det ville jag träffa folk. Vi åkte då till en bekant som jag bara är svagt bekant med men vi har gemensamma vänner på Facebook. Vi var hemma hos henne ett tag och hade väldigt trevligt. Sen drog vi ner till stan, men då fick Janne nog och ville hem. Så vi åkte hem igen.

Idag har jag ägnat mig åt att sola, laga mat och träna.

På dagens meny stod det moussaka! Den lagade jag med kärlek och måste säga att den blev väldans god. Janne tyckte om den han med men ingen av barna var över sig.

Så här ser de ut, mina moussakas!


Formen till vänster åt vi nästan upp vid middagen men den vita åkte i frysen i portionsförpackningar. Fick i hop 8 portioner, det var väl inte dåligt?!

Nästa helg ska vi prova på att göra kleiftiko. En maträtt som tillagas i folie där man lägger lammkött, paprika, fetaost, lök, vin o kanske lite potatis. In i ugnen tills köttet faller isär. Det vattnas i munnen bara jag skriver om det, trots att jag är mätt sedan middan!

Nu ska jag ta min ömma kropp o lägga mig. Har åkt på ryggont och vet inte om jag klarar att spinna i morgon, men sitter ju lite tokigt på den där cykeln, om man tänker på ryggen då. Men det är ett medelpass i morgon också så jag kan ta det istället. Har hittat den perfekta ledaren på ett medelpass, men tyvärr är det kl 17 och det betyder att jag bara kan gå var tredje vecka, när jag slutar halv fem. Det gör jag denna vecka som kommer så det blir ju bra! Denna perfekta ledaren står med båda fötterna i golvet hela tiden, inga hopp o skutt som jag har så svårt för, och inga vridningar! Men hon kör ett tufft pass ändå. Men det passet jag gick på idag, med min krånglande rygg, det var inte kul. Studs o hopp som den värsta duracell-kanin på ecstacy (hur stavas det egentligen?). Kommer jag ur sängen i morgon utan större problem är det bra. Vet redan nu att mitt "flygknä" kommer att protestera.

Så nu säger jag natt natt och drar mig tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Grattis massor i efterskott till er båda!

Tazz&Kram

2011-09-17 @ 10:46:28
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0