30 augusti Vart tar tiden vägen?

Jag har de bästa av intentioner att hinna blogga om helgerna, under veckan är det inte lönt att bara försöka, men vad händer? Helgen far i väg snabbare än jag vet inte vad och huxafluxa har det gått lång tid mellan bloggningarna.
 
Men nu ska jag se till om jag inte kan skriva lite.
 
Det är ju inte världligt mycket som hänt men lite bilder från inget specielt tillfälle alls kan jag ju bjuda å
 
Denna sommar har ju varit en blöt rackare. Utsikten från oss har ofta sett ut så här
 
 
Valentin gillar att dricka vatten ur handfatet. När han vill pocka på uppmärksamhet gör han så här:
Klart man släpper in liten katt då!
 
När vi kommer hem så brukar det sitta en trio innanför nätdörren och vänta. Denna gång hann Valentin gå så bara Nalleman fastnade på bild
Det är rätt mysigt att vara väntad på.....
 
Vi har haft Sixten hos oss några gånger. Han o Tösen drar fortfarande inte jämnt. Denna gång tog hon sin tillflykt i leksakskorgen. Som om hon inte syns, gosehönan!
Städade upp efter sig gjorde hon INTE ska väl tilläggas.
 
Så kom då den veckan med fint väder som SMHI hade utlovat. Även vi fick oss en släng av sleven. Jag tog cykeln en kväll och körde på fotorunda. Här är resultatet.
 
Växjösjön. Den ligger mitt i staden
 
 
I  Linnés lund.
 
 
 
 
 
 
 
 
Trummen, en annan sjö i Växjö
 
 
 
Dessa två sjöar kan man ta sig runt i en åtta. Nu gjorde jag inte det i dag, det blev mer en trea....
 
 
Janne kom på herrar katt att ligga mysigt på tvätten...
 
I utegården har vi ett lejon!
 
Och en isbjörn
 
Sixten o Tösen hälsar lite försiktigt
 
Men hon släpper inte honom med blicken, han kan ju komma tillbaka!
 
Tja det var väl allt för denna gång. Fram över blir det nog, om mäjligt, än mindre bloggande. Jag har ett stort telefoni-projekt på jobbet och det kommer att ta mycket av min tid.
Tack o lov är det bara en månad kvar till RHODOS!!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla S

fina bilder från sjöarna. Var ligger Linnés lund?

2012-07-30 @ 20:51:03
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej Ulla
Det har ett sånt krångligt namn, men för att komma dit kör man ner till vänster vid Willys rondell (om man kommer från stan) så man hamnar med bilen vid de hus som kallas Väle Broar. Sen tar men benen och går cykelvägen tillbaka mot stan och då passerar man det. Det heter nått med Abitroium eller nått.
Lycka till med att finna det!
/M

2012-08-01 @ 09:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0