10 oktober Sixten på besök

Vi har haft finbesök, ett lössläppt sådant! Lille Sixten kom på besök och denna gång med sele och koppel (så han inte skulle krypa under soffan eller nått annat olämpligt ställe.

Vad som hände? Jo Valentin hade full koll till att börja med och morrade sig i genom möten med Sixten. Men efter en halvtimme släppte han kollen o gick o la sig inne hos sonen.

Här kommer bilder och jag låter väl de flesta tala för sig själva liksom. Suddiga är många men alla som försökt fånga en kattunge in action, vet att det är omöjligt med skärpa. Dessutom hade jag ingen blixt så slutaren tog tid på sig.


- Det är läskigt.............



- .......................med sele


- Fast jag kan ligga som ett lejon ändå!


- Roligt snöre som hänger efter mig!


I morfars knä


Valentin kollar vad Sixten gör bland leksakerna


- Wow detta var en kul grej


- Vad finns det där borta?


- En hel korg med skojiga saker!


- Undrar om jag törs dricka vatten, det låter mycket om morbror Valentin.....



- Dödar denna i stället!


Abstrakt konst


Mer abstrakt konst


- Wow igen, ett högt träd, där ska jag upp


- japp nu har jag intagit första våningen



På väg till andra


- Okey det var så här det såg ut


Vidare till tredje


- Här uppe vill jag bo!


- Antar att morbror Valentin står där nere för att jag ska falla mjukt om jag trillar ner...


- Man blir trött av att klättra

Tänk vad en liten kattunge kan klara av. Strax kom matte tillbaka från affären och vi olyda morföräldar fick släppa ifrån oss vårt barnbarn.

Sen gick våra egna katter omkring och nosade och fräste mot varandra.

Nästa gång Sixten kommer släpper vi ihop dem 100%, vi tvingar inte, de får sköta sig själva. Men ingen av våra är våldsam mot Sixten och Sixten vet hur han ska uppföra sig bland de som är äldre. Så det kommer nog att gå bra. Det måste ju fungera till midsommar, då ska alla samsas på landet.

Kommentarer
Postat av: Inkan och Ligan

Vilken otrolig sötnos

Ha en under söndag!

Tazz&Kram

2012-03-18 @ 11:48:07
URL: http://www.inkanochligan.se
Postat av: Sambo och Roxy

Så härligt busiga bilder!!

Nospuss

2012-03-25 @ 21:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0