4 mars Är vintern slut nu????

Ja man kan ju undra. I fyra veckor nästan exakt hade vi snö. Det första stora snöfallet som stannade kvar kom samma dag som vi hämtade lille Sixten i Linköping.

Den lilla busungen är nu fyra och en halv månad och spinner så fort man tar i honom. Härom fredagen så bytte jag med Sofi, hon jobbade åt mig på eftermiddagen mot att jag dammsög hemma hos henne (hon skulle ha gäster på kvällen). Det gjorde jag så gärna. Då passade jag på att dra ut soffan för att få tag på alla leksaker som Sixten petar in där. Jag tog Sixten under armen så han inte skulle fastna nånstans när jag flyttade soffan. I min famn, medan jag drar o puttar soffa, spinner han så det dånar! Lille goe kissen!

Han har varit hemma hos oss ett par gånger men inte ute ur buren någon gång på egen tass. Bara i famnen på nån av oss. Mina katter reagerar olika, Nalleman gömmer sig, Tösen tar distans o morrar lite, Valentin går runt buren och fräser. Knaskatt! :)   Snart ska vi släppa ut Sixten men jag ska kattungesäkra hemma först.

I övrigt har veckan rusat fram. Skulle premiär-cyklat på måndagen men då var det många minus på morgonen, skulle cyklat på tisdagen, men då kom nått annat emellan, skulle cyklat på onsdagen, men då skulle jag hämta ett släp och fixa hem en ny säng till Sofi. Blev inte så utan fick även hoppa över cykling på torsdagen för då hämtade vi sängen. Så i fredags hade jag premiärturen till o från jobbet. Härligt att cykla och den nya cykeln är rena himmelriket.

I lördags tog jag mig till Stadium och köpte mig ett nytt fint regnställ. Illgrön jacka och svarta byxor i tunt material. Nu slipper jag basta i gummi-regnstället jag har sen innan. Det regnstället är mer för grovarbete som fiske o dyl i regn.

Nu till nått kul. För någon vecka sedan visade jag att en orchidee hade satt knopp. För mig var det första gången detta hände.

Nu ser den knoppen ut så här:


Sen såg jag att den även hade en granne med stora knoppar!


Å den hade också en granne, med en knopp!


Förutom dessa orchideer så var jag och handlade upp mig på ampelliljor på Maxi. De var billiga och fina. Det tog väl ungefär 3 minuter från det blomman hamnade i fönstret tills den var kuperad!


Ja ja, det är ju till kissarna jag köper dem. Försökte med sk kattgräs. De nosade på det, tittade på mig, fnyste åt gräset och gick. "Matte, menar du att vi ska ta det där?" verkade de säga när de gick. Så jag får väl fortsätta köpa ampelliljor.

Det var väl det lilla jag hade för denna gång. Vi hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0