29 september Nu är jag här igen

Jo det har ju hänt en del men jag har helt enkelt inte hunnit med att blogga.
 
Den14 september åkte jag och Sofi till Göteborg för att ställa ut Sixten i två dagar. Vi körde fredag, strax före lunch,och passade på att hälsa på våra vänner i Kungsbacka och sedan ta oss till kyrkogården i Älvsåker. Min mammas släkt ligger där och graven är sedan tidigt 1700-tal. Kommer inte ihåg hur många som låg i den men jag har för mig att de sa 36 personer när jag ringde Kyrkogårdsförvaltningen.
 
Två av stenarna är så gamla och ansatta att man knappt kan ana vad det står på dem. På denna första kan man känna namnet Andersson och årtalet 1816
 
 
Men den äldsta stenen, där syns inte alls vad det står.
 
Det vore roligt och se om de kunde få fram något på Kyrkogårdsförvaltningen. Kanske ska lägga lite energi i det någon dag.
 
Kyrkan är fin i alla fall. Mamma och pappa gifte sig här 1950
 
Sen åkte vi till Göteborg. Vi skulle bo på Formule 1, som låg ett stenkast från utställningslokalen. Men där blev vi inte långvariga, typ bara i 20 minuter. Omständigheter som inte var så trevliga gjorde att vi tog telefonkontakt med Hotels.com som jag bokat hos och de hjälpte oss på studs att få ett nytt hotell bokat. Ett som tog husdjur, eftersom vi hade lille Sixten med oss. Pengarna fick jag tillgodräkna mig på den nya bokningen. TACK!
 
Vi hamnade sen på Quality Panorama Hotell, i ett fräscht rum och frukost som ingick i priset! Om jag säger så här; toalett och dusch, tvål och låsbar dörr, det fick vi här men inte på Formula 1. Här fanns inte heller 20-talet hårt arbetande polacker som festade hårt en fredagkväll.
 
Till utställningen då. Den gick strålande kan jag ju säga. Sixten behövde ta nått som heter CAP båda dagarna och det gjorde han!
 
Lite från lördagen när han var uppe hos en italiensk domare.
Detta är inte Sixten utan en Cornish Rex
 
- Vad gör han där framme?
 
 
En liten Devon hona. Ingen konkurrent till Sixten i första skedet.
 
- Nu är det väl snart jag väl?
 
- Ge mig leksaken!
- Släpp ner mig jag får svindel!!
 
Klurigt att vara domare i bland
 
Men roligt också!
 
Vi kom tillbaka till hotellet trötta och stolta. Vilade en stund och sedan gick vi till Hard Rock Café för att äta en god bit mat. Efter det tog vi bussen till hotellet och somnade ovaggade på studs!
 
Nästa dag var vi på plats igen. Men denna dag var mitt intresse riktat på Qvintus! En härlig maine coon på 10 månader. Han är fertil och det kan kanske förklara hans underbara storlek!
 
Husse är stark och det är tur!
Titta en sån underbar hane! Så snäll i temperamentet, pratade med människor som brydde sig om honom. Valentin kan ju dra nått gammalt över sig, här ligger han i lä. Så stor blir han aldrig!
Goaste Qvitus! Vilken box! (nosparti alltså)
Ni som känner mig förstår att jag blev kär vid första ögonkastet. En eloge till Qvitus husse som gett honom en dubbelbur så han kunde sträcka ut sig i sin fulla underbara längd!
 
Sen var det en lång resa hem. Sixten är ju den snällaste katt jag varit med om när det kommer till bilåkning. Han fick sitta i sin sele i knät en liten stund, både på resan till Göteborg och hem. Det var spännande. Sen sov han i sin bur o sa inte pip. Tänk om våra katter var så. Nä, där ska en behöva drogas till en ragglande dam, en ska ha åksjuketablett i rätt mängd så han inte dreglar som en gammal bulldog och den tredje blir nervös och orolig för de andra två inte är som de brukar. Suck!
 
Nu väntar en sista utställning för Sixten, då får han säkert sin titel. Men det får bli en utställning här omkring så det blir fram o tillbaka samma dag.
 
Nu ska vi bänka oss framför tvn.
Ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0