29 april Nytt barnbarn och stora shoppardagen!

Jag börjar väl från början. Vi har fått ett nytt litet fyrfota barnbarn. Elton heter han och är av samma ras som sin "storbror", en devon rex.
 
En liten plutt, som ser upp till storebror.
 
Han kan allt bli lång!
 
Två lampor har han också inbyggda!
 
Det är en viss storleksskillnad!
 
- Vad gör han nu, odågan?!
 
- jaha busar med bollen
 
- Jag kan busa med dig Elton!
 
Jag måste visa vad fina saker dottern har hemma. Dessa katter köpte vi härom helgen när vi var i Konkursbutiken i Väckelsång.
 
Å dessa köpte hon när hon var i Mexico
Visst är de fina!
 
I går satt jag vid bilen större delen av dagen och pillade bort text."Provkör ny bil från Liljas Liljas.se" stod det över hela sidan på bilen. En öm tumme senare var den ren o fin.
Till och med tvättad!
 
Idag rullar den till Bordershop i Puttgarden. Man och son åker dit för att förse oss med flytande föda till den stora roliga fest vi ska ha på lördag. Själv var jag uppe med tuppen och skulle åka och handla. Innan jag lämnar huset vill jag gärna ha koll på var alla katter är så ingen är inlåst någonstans (har ju hänt). Letar som en galning efter Valentin. Tillslut hittade jag honom, eller i alla fall en del av honom.
Sen kunde jag åka.
 
Jo då, handlade gjorde jag, en hel massa!
Nej det stora paketet till höger är inte glass, det är fetaost!
 
Vi ska ha grekiskt tema på vår fest, där av det stora paketet fetaost.
 
När allt var inplockat var det dags att börja laga moussaka. Att laga en god moussaka tar sin tid. Den ska koka ett tag så smaken går in. Dessutom skulle jag göra den glutenfri. Inte så svårt, bara göra ostsåsen på maizena i stället. Sen kom jag då till momentet, ströbröd på. Attans det var jag ju tvungen att hoppa över. Men så hittade jag majsströbröd! Jippi, det blir ju bra! Så nu har jag gjort två stora moussaka som är glutenfria och en som är vegetarisk. Sen blev det en liten bonus som jag ska äta till lunch i morgon.
 
När moussakorna var klara var det dags att ta itu med korvarna. Jag hade satt smeten innan jag gjorde moussakan för den ska dra, gärna 12 timmar eller ett dygn. Nu fick det räcka med fyra timmar.
 
Många korvar blir det
 
Å mycket smet kvar.
 
Här är dagens resultat av matlagningen
 
Känner mig tillfreds med dagen. Moussakan blev supergod och korvarna med. Nu ska allt bara svalna och sen in i frysen inför lördagen.
 
I morgon ska jag göra baklava. Det tar säkert hela dan, det är så krångligt och kladdigt.
 
Snippsnapp, det kommer nog en bakalava-rapport i morgon!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

hihi... Vilken liten sötnos. :-) Tazz&Kram

2013-05-12 @ 11:55:42
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0