19 januari Tja vad ska jag skriva om nu då?

Ja jag vet faktiskt inte.
 
Kan väl börja med att vi har varit och tittat på en ny, bättre begagnad soffa. Det är en kollega till mig som tröttnat på sin skinnsoffa och har varit och beställt en ny i tyg. Nu ska hon sälja sin soffgrupp och vi har ju tittat på ny soffa lite grann. Men hujedamej vad dyrt det är med skinnsoffor. Så nu har vi bestämt oss för kollegans soffa. Vi hjälper henne lite i och med att hon nu kan använda sin skinnsoffa tills nya soffan kommer. Vi sitter ju inte sjön precis.
 
Så vi går från vit hörnsoffa till två mörkt bruna soffor. Det kan bli spännande. Jag väntar på att få måtten på de nya sofforna så att vi kan planer möbleringen. Det är roligt, hela familjen är engagerad.
 
I övrigt så har vi just nu ett kolsvart akvarium.
Vi har fått en liten otäck, men ofarlig, bakterie i vattnet (tror de lärde). Den kan försvinna under tredagars totalt mörker eller med hjälp av en uv-lampa. Vi ha nu börjat med totalt mörker. I morgon söndag får jag lätta på täckelsen och då ger det sig. Kanske måste vi hyra en lampa i alla fall. Man får inte bort denna bakterie genom att byta vatten så det hjälper tyvärr inte. Fiskar och växter mår bra men vattnet är alldeles mjölkigt, Zooaffären sa att det var många som råkat ut för det just nu så det är nog något i vattnet.
 
Sen har jag handlat på Fyndiq.se. Jag har köpt små små kulor
 
När man lägger dem i vatten 8-10 timmar sväller de. Sen är de toppen att ha i blomvasen!
 
Blåa och vita kulor i blandning!
 
Slappe-lördag är vad det är idag. Jag var en sväng till stan. Fyndade nya kuddar till blivande soffan. Halva priset på reapriset, då passar jag på liksom. Var dessutom hos optikern med mina älskade bågar. De har gått sönder. Bryggan över näsryggen har tappat en pinne, kolla bilden på mina jag har på mig nu.
 
 
Det som är inringad med grönt är det som lossat och det ska då sitta fast på det som är rosa. Nu byter optikern hela den bryggan.
 
Två hundra var den nätta summan det ska gå på att laga glasögonen för. Bygeln går nämnligen att ta loss från glasen och ersättas av en ny. Det är tur det när nu den bågen är så förbaskat dyr. Många tusenlappar är det ......
 
Men när jag ändå var hos optikern så bokade jag en synundersökning. Den ska jag på på fredag. Får se om jag dessutom tar ut ett par nya bågar, de ingår ju liksom i synundersökningen. Jag har ju idag två par glasögon som inte är så markerade om vi så säger. Sen har jag ett par som är lite "trånga". Polisongerna står rakt ut när jag har dem så dem gillar jag inte. Vi får väl se vad det kan bli.
 
Tja, detta var väl vad jag hade att bjuda på idag. Nu ska jag ta och laga lite middag till oss tror jag.
 
Hej hopp!
 

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Kul med nygamla möbler juh.
Hoppas ni får ordning på akvariet.
Tazz&Kram

2013-01-26 @ 18:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0