2 juni Nu var det ett sen sist

Jag kan inte annat än skylla på mycket att göra, både privat och på jobbet.
 
Jag har ju tagit över en tjänst från min älskade kollega sen 23 år. Hon blev akut sjuk i januari 2012 och tyvärr förlorade hon kampen för två veckor sedan. Det har varit tungt att veta att hon inte finns mer. Det har varit mycket med kondoleansrum, insamlingar, blommor till kyrkan, tyst minut, flagga som skulle köpas, hissas och halas.
 
Lägg där till att jag har fått utökad tjänst på jobbet. Jag kör nu tre olika byggprojekt samt ett städprojekt. Samt ser till att alla flyttar och byter rum när de ska (däribland jag) och att gamla trasiga skrivbord byts ut mot nya. Ett projekt är uppbyggnad av ett nytt konferenscenter. Där ska det utrustas med allt vad som behövs för att ha ett bra möte.
 
Ja ja, det är roligt att ha många bollar i luften.
 
Nu ska jag bjuda på lite bilder också. Vi har ju haft en 25 åring att fira. Sofi fyllde 25 den 26 maj och vi firade henne bara lite lätt. Ett riktigt firande blir det när vi åker till Köpenhamn och ser på BonJovi nästa vecka.
 
Små paket med små presenter i.
 
Dagen till ära hade jag bakat muffins.
 
Jag har tagit mig tid att sy nya gardiner av gamla gardintyger, till landet. Det ska bli spännande att sätta upp dem. Naturligtvis kan man inte sy utan stjälp.
 
När solen sken tog jag kameran och vandrade ut en sväng. Här är resultatet.
 
 
 
 
 
 
Härom kvällen låg sonen i soffan och lekte med kameran. Han zoomade in Valentin som låg ute i kattgården.
 
 
Han fotade mer än en katt
En flaskhals.
 
Vi har även under min blogg-tystnad skaffat oss nytt larm. Nalleman tycker vi är dödstråkiga som håller på.
 
Idag skulle vi äta nått spännande. Ankbröst. Pontus lagade och jag kan bara säga att det blev kanongott!
 
Pontus drar till Sweden Rock i morgon. Delar av packningen är framplockad.
 
Vi får hoppas att han får lika roligt i år som tidigare år.
 
Nu ska jag ta och bänka mig framför tvn och se om jag hittar nått intressant. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså, jag tycker flaskhalsen var kanonsnygg - faktiskt! Den tilltalar mitt estetiska sinne.
Roligt med ny tjänst och rum men tråkigt att förlora en kollega.
Vi kanske hinner ta en fika om vi är nere i stugorna samtidigt? Få se om sonen kommer med ner, det beror lite på hur det ser ut på hans jobb. Tänkte fira hans födelsedag med traditionell jordgubbstårta :)

2013-06-03 @ 13:42:22
URL: http://vardagsfundror.se
Postat av: Inkan o Ligan

Härliga bilder
Så ledsen för din kollegas skull. FÖrstår att det är tufft. Tazz&Kram i massor

2013-06-13 @ 17:59:06
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0