17 mars Katter o fiskar

Idag är en bra söndag. Uppe med tuppen för att se direktsändningen från Australien av Formel 1 premiären. Skulle det komma regn som i går under kvalet? Nejdå, loppet gick utan några ruggiga insidenter. Kaffe o frukostmacka fick oss att hålla oss vakna under loppet.
 
Sen var det dags att ta tag i huset. Städning med andra ord. Janne stod vid strykbrädan istället.
 
Färdiga blev vi tidigt så nu har vi en hel eftermiddag ledigt.
 
Då passar jag på att rensa kameran och ta lite nya skojiga kort på katterna. Det har varit mycket fisk här senaste tiden, dags att det kommer lite katter också.
 
Men jag måste visa foton jag tog på akvariet med "fisheye" aktiverat på kameran.
 
En av bebisarna
 
En blivande mamma (den gula) och hon som har bebisar i yngelakvariet (den svarta). Den gula ska vara lika smal som den svarta om den inte hade haft bebisar i magen. Hoppas hon trycker ut dem snart, annars spricker hon :)
 
Ett effektfullt kort på fru Åke
 
Nu nog med fisk
 
Igår var vi ute och tittade på ett kattpensionat. Vi behöver lämna bort katterna när vi ska till Köpenhamn i juni.
Jag tyckte om det. Fina inhägnade "rum"  och någon timme varje dag fick varje katt komma ut i det stora mellanrummet mellan burarna. Varje kattbur hade en trädstam så kissar kan klättra och klösa. Katterna bor på ovanvåningen och på bottenvåning bor hundarna. Han som har stället sa att de brukar gå in i varje bur och kela med katterna varje dag och han var mån om att de åt som de skulle när de bodde hos honom. Just nu bodde där en liten kisse som var dålig på att äta hemma, så han vägde katten för att se att den inte går ner i vikt hos honom.
 
Ena sidan
 
Andra sidan.
 
Vi får ta med egna bajslådor och egen mat. Det är bra tycker jag. Mat brukar man få ta med men inte lådor. Vi ska prova att lämna katterna där den 3-5 maj. Trivs de blir det ett nytt besök i juni.
 
Så var då detta med roliga foton. Jag tassade omkring i dag bland sovande katter och smög mig på dem.
 
Först ut bombar jag med foton på liten Valentin. Den katt som spinner så fort man tar i honom.
Puss-nos
 
En hög med "lejontassar"
 
Sover så gott o struntar i matte
 
Riktigt nära!
 
Tösen låg uppe i klösträdet och var svår att ta kort på. Jag sträckte mig upp för att kameran åtminstone skulle nå henne, då stoppar hon fram huvet för att se vad jag gör. Kortet blir kul.
- Vad gör du matte?
 
Nalleman låg på skrivbordet och bara var söt.
 
Kunde inte låta bli att skoja lite med honom. Han finner sig snällt i mattes påhitt.
- Är jag söt nu?
 
- Här ligger jag bra.
 
Det var väl allt för denna gång. Kunde visat ett kort på våfflorna vi åt idag men de var uppätna när jag kom på att jag kunde fota dem :)
 
Nu är det snart måndag och en ny vecka. Man kan undra vad den ska innehålla. Vi tittar lite lätt på en ny bil, kanske kommer vi till skott i veckan. Rapport om det kommer i så fall.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

*ha ha* vilken rolig bild på tösen. Du lyckades!

2013-03-17 @ 16:46:23
URL: http://www.annahellqvist.com
Postat av: Inkan o Ligan

Vilka fina tazzbilder. Älskar såna. :-)

2013-04-29 @ 12:50:52
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0