En vecka sen den stora FESTEN!

Jo tiden går fort och bloggande tar tid så det har fått vänta. Men nu kommer en rapport. Ovan ser ni glasen uppställda innan gästerna kom. Alla glas hade namn och en färg. Sedan skulle man leta upp sina färg-kompisar och dra ut på tipsrunda.
 
Först skulle dock glaset fyllas med valfritt alternativ.
 
Kön är inte lång än, men tålmodig!
 
Så här såg det ut innan tältet invaderades av gäster! 32 sittplatser hade vi. Tårtpapper på varje plats med namn och samma färg som ringen på glaset.
 
Så var då tipsrundan i full gång. Jag lånade grannens tomt för att få lite distans mellan de 20 frågorna.
 
Men Nan, har du bara ett ben???½
 
Min älskade Anna (den mörkhåriga) var liksom facit i detta laget. Men hon hade lite problem hon också. Liksom våra barn, så frågorna om oss var nog kluriga.
 
Bosse är glad i alla fall!
 
Sylve ser sammanbiten ut och Sofi lika så. Svår fråga?
 
Lite mer av bordsdukningen i mörkret denna gång
 
Efter varmrätten så drog Sylve igång med lite underhållning. Tack vännen för detta!
 
Sen började vi roa oss på egen hand. Dansen pågår för fullt!
Jo jag vet att jag inte buggar, men Peder fick tag i mig och ville tvunget bevisa motsatsen, hurmmmfff.
 
Blommor och presenter fast vi inget ville ha. Men fint blev det! Tack så väldigt mycket till alla!
 
Söndag, då var rövat. Lite vilsekomna stolar kvar bara.
 
Nu kommer blommorna i närbild. Jag har ingen aning om vem som gav vilken buket så håll till godo!
 
 
 
Vi fick två flaskpåsar också. Vi tittade inte närmare på dem förrän dagen efter. Då fick Janne se, till sin glädje att han hade fått en flaska av Kennets egna Mackmyra-fat! (Själv fick jag champange, mycket bättre!)
 
Mer blommor!
 
 
 
 
Visst blev den röda krukan underbar på det vita skruttiga bordet. Det ska spacklas och målas i sommar.
 
Denna bukett dök upp i tisdags. Den kom från vänner som inte kunde komma på festen (men de kommer till midsommar i stället).
 
 
Nu lämnar vi festen för det har ju varit en vecka emellan. Jag har gjort mig av med yngelakvariet. Jag tyckte att "barnen" var stora nog att flytta nu. Yngelakvariet i sin tur, invaderades av dessa otäcka små sniglar. Fy sjutton vad sniglar där var. Jag fick definitivt inte upp alla och jag ville ju inte hälla ut dem i avloppet så de hamnar i naturen. Nä, jag hällde klorin i akvariet och lät det stå. Men dessa fick jag upp.
 
På pump, termometer, värmare och väggar satt det kluster med ägg. Några sparade jag bara för att kunna fota. Tänk vad sniglar det blir av ett sånt. Några dagar senare åkte det klorin även i denna skål med sniglar. Sedan silades vattnet med hushållspapper så alla sniglar och yngel hamnade i sopan istället, efter jag krossat dem med en sked.
 
I går morse låg Tösen i fönstret till kattgården och pratade. Utgången till gården var stängd och jag tänkte, det var länge den skatan går på altanen. Till slut går jag och tittar på vad det är hon pratar med. Då hade det kommit in en liten fågel i kattgården. Vilken tur att inga katter var ute, eller att jag släppte ut Tösen utan att titta först.
 
 Jag tog på mig, gick ut och öppnade dörren till gården och föste försiktigt den lilla pippin i rätt riktning. Sen flög den vidare ut i stora vida världen
 
Efter äventyret med fågel tog jag cykeln till stan. Laddad med priser från taxefree tog jag mig till Kicks som nu hade 25% rea på solprodukter. Kommer nämligen ihåg att förra året fick vi bara köpa EN solprodukt på taxefree och det är säkert lika i år. Så jag inhandlade för en hyfsat billig peng, det vi behöver i 14 dagar. Olika styrkor och några oljiga. Alla vattenfasta förståss.
 
På eftermiddagen kom Sofi ut med Sixten och lille Elton. Det var Eltons första besök så han fick sitta i stora buren mesta delen av tiden. Eller var han ute i  någons famn. När han låg i buren låg Valentin ovanpå och vaktade.
 
 
Det var allt för denna gång. Nu ska jag ut o lägga mig i solen!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Så många fina bilder. Tazz&Kram

2013-05-12 @ 11:54:06
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0