27 oktober Vad händer här då?

Tja, dagarna rullar på fort som sjutton. Jobba jobba o jobba, sen hem och laga middag, kela katt, sova.
 
Lilla Cleo börjar känna sig som hemma nu. Hon har hittat ett nytt ställe att sova på. Det är Julles gamla bädd som står på golvet vid Jannes säng. Hon har ju även varit ute en sväng, som jag skrev om i förra inlägget. Men att gå ut lockar inte henne särskilt mycket, än. Hon ser de andra gå ut men går inte själv.
 
Morrandet har minskat markant och Cleo o Nalleman har nosat på varandra, likaså Valentin o Cleo. Det är Tösen, som vanligt, som står för det mesta morrandet, å så Cleo förståss. Cleo är en liten dam med mycket ego!
 
Men när det kommer till mat, då kan man vara nära vem som. Nu har hon hittat sin plats bland tallrikarna.
 
Sen har vi klippt klor på alla, det gick jättebra på Cleo, mer problem med kittliga Nalleman.
 
Lördagen tillbringade vi med Pontus och hans flickvän. Hon lagda underbart god lammstek till oss. Efter lammet satte vi oss och lärde dem spela Canasta. Vi hade fantastiskt roligt! Valentin tyckte det var dags att gå och lägga sig och la sig i lådan.
 
När nu lilla Cleo bott in sig hos oss så är det dags att kliva in i kattligan på riktigt.
Då ska Cleo få "utstå" allt som våra egna får göra. Som en omgång med borsten
Inte helt oävet!
Idag, söndag, då var det dags för bad. Usch sa tre katter och flydde åt alla håll. Nejdå, två hade vi stängt in på toaletten och en var ute, så snipp snapp satt de i stora transportburen.
 
Valentin var först, sen kom turen, eller oturen, till lilla Cleo. Naturligtvis var det inte aktuellt att bada henne, men lite vatten på pälsen skulle hon ha och balsamspray som alla andra så hon luktade likadant.
Nästa gång blir hon blötare. Sen blötare tills den dag jag kan använda schampo utan att få panik.
 
Tösen var på tur sen och där gick det bra.
Det är inte kul att bada men det är bara att finna sig i eländet.
 
Sen var det stackars Nallemans tur. Han skulle bada med ett speciellt schampo från veterinären. Det skulle arbetas upp till ett lödder och sen sitta i i 10 minuter.
Han fick en handduk om sig för att inte frysa. Sen var det gott när matte stod nära och värmde. Men tillslut var även han klar och kunde sälla sig till HMK (HataMatteKlubben)
 
Ordföranden i HMK vägrar vara med på bild i dag, viktigare att tvätta tassen torr.
 
Nu till annat än katter.
Jag har haft ett par spinningskor som inte varit de bästa. Inköpta på Biltema för 349 kr. Nu när jag spinner 2-3 gånger i veckan, då börjar jag känna att jag behöver bättre skodon.
Köpte ett par på nätet, summan blev 780 till slut. Men de var på tok för små så de har jag fått skicka tillbaka. Gick in till cykelhandlaren som är granne med jobbet för att se vad han hade, o tänk, han hade rea. 600 kr för en utgående modell. Tja, jag går ju inte på nån catwalk när jag ska spinna så om jag har det senaste modet på fötterna spelar ingen roll.
Här är de nya skorna. Sköna är de.
 
När det skulle lagas lammstek så behövdes en stekgryta. Vår gamla eländiga gryta hade hamnat på tippen för länge sen. Men nu fick jag köpa en ny fin. Emaljerad insida och inte järn som den gamla.
 
Så har vi fått plantera om vår chili. Den växter o växer och rötterna var ca 20 cm utanför krukan. Nu har den fått ny boning och kommer att stå på golvet i stället för fönsterbrädan. Den är lite för stor nu.
 
Nu är det snart måndag igen och denna kommande vecka lär väl gå lika fort som den förra, är jag rädd.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0