Cleo cleo och åter Cleo

Jo det är klart. Har vi en ny familjemedlem vill vi ju gärna visa alla hennes goda underbara sidor. Hon är så snäll den lilla, men hon har lite attityd. Nu går det bättre och bättre med Valentin och Nalleman. Nalleman har vaktat och vaktat och insett att han inte kan vakta mer, hon går an. Valentin har varit fredsmäklare hela tiden och nu går det bra. Det är inte så att de ligger i soffan tillsammans eller gör saker tillsammans, än. Men de kan acceptera att den ene går över golvet utan att det behövs fräsas. Det är bara Tösen som fräser och står i, men även hon har taggat ner.
 
Jag har flyttat Cleos matskål närmare de andras och nu är hon nästan på plats.
Nalleman var lite blyg och ville inte vara med på bild.
 
Så här ser det ut allt som oftast.
 
Valentin i coma
Fast lite vaksam
Tösen i säkerhet, högt upp. Cleo verkar inte vara någon katt som strävar uppåt.
 
Å så Nalleman, vaktande
Vaktande på vad? Jo denna lilla varelse
Hennes egna filt!
- Min!
 
Det var en Cleo-bomb det! Hon gillar att ligga i soffan, där vi är. Visst är hon ljuvligt?!
 
Så ville jag ta kort på hennes ärr. Hon ställde snällt upp
Två områden med stygn. Strecket mitt på magen är kastrationsärret, det har stygn under huden så det är ingen fara. Det andra, lite högre upp är bulan där bråcket var. Nu ligger där en fettkula under men den kommer att försvinna med tiden. De stygnen ska vi ta på fredag den 18 oktober hos vår egen veterinär.
- Men husse, jag vill faktiskt tillbaka till soffan nu!
Mycket snurrar runt Cleo. Vi tar på henne pyjamas varje kväll och när det är läggdags letar vi upp henne. Just då verkar hon känna på sig vad som är på gång och går och gömmer sig på nått klurigt ställe. Men att klä på henne är inga som helst problem. Det får mig att fundera på om hon var något litet barns "docka" där på campingplatsen. Ni vet, som små flickor kan få för sig att klä på djur och dra runt dem i dockvagn. För även dockvagnen verkade hon trivas ypperligt i. Jaja för jämnställdhetens skull får jag väl säga att små pojkar även kan göra detta. :)
Däremot tyckte hon tryckkokaren var hiskelig! Då gick hon o gömde sig. Det var väl ok men jag tog fram henne, satte mig i soffan och var så där hurtigt glad och sa att den var ju inte farligt nu kan vi sitta här o mysa.
 
Idag åt vi äppelkaka och då fick både Nalleman och Cleo slicka ur samma skål. Inte samtidigt men efter varandra. Först fick Nalleman och Cleo väntade, sen fick Cleo och Nalleman fick vänta. Det är nog nyttigt för att få dem att integrera med varandra, inte bara leva isär under samma tak.
 
Om vi någon gång tänkt tanken att vi kan lämna tillbaka henne, så har den tanken verkligen fått stryka på foten. Nu är hon här för att stanna, goa lilla Cleo.
 

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Åh Grattis till nykomlingen ! Såå söt. :-)
Och tack för den fina kommentaren i min GB. stor Kram

2013-10-16 @ 10:37:56
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0