22 september Lite av varje, typ en general-uppdatering

Nu lämnar jag det engelska språket, om du nu har sett det förra inlägget. Det tar sån tid att write in english, tyda.se är min favoritsida då. I engelskan, precis som i svenskan finns ju en del slamkrypare när det gäller stavning. Att prata engelska är inga problem men när det gäller att sätta ner bokstäver på pränt då blir jag osäker. I synnerhet som jag vet att mina engelska vänner läser bloggen. I svenskan har vi t ex samma ord o stavning för orten Kista som för det du ligger i när du är död, kista. I engelskan har man t ex samma staving för rätt och höger; right. Sånna saker kan få mig att få skrivhäfta.
 
Men nu till detta inlägg. Jag har ju fyllt 50 och det ska ju firas på alla sätt. Har sett foton på min pappa när han fyllde 50, han såg gammal ut. Vissa tror att jag bara fyller 40! Tack snälla ni som tror det!
 
Men i alla fall, när man fyller 50 och jobbar där jag jobbar, då blir man firad av företaget. Så min första arbetsdag står min goa chef i dörren och ber mig avsluta samtalet med Telia som jag har. Då har folk samlats i matsalen för att fira mig. Det har väl varit någon sorts insamling kan jag tänka för jag har ju själv varit med om att samla till födelsedagar.
 
Detta var i alla fall vad jag fick. Fina blommor, champange och presentkort.
 
Jag fick ett presentkort hos min massör/akupunktör.
 
Sen fick jag ett presentkort från Ticnet. Kanske det blir Iron Maiden nästa år då....... med goa sonen.
 
Rosa champange fick jag också. Kan det bero på min förtjusning i rosévin?
 
Fina blommor, denna var häftig tycker jag. Alldeles luddig!
 
Jag fick även present av sonen och hans underbara flickvän. Söta små kissar! Den blev jag glad över!

Nu syns det inte på kortet men den rosa katten har glittrande guld i sig. Det kommer fram så fint av belysningen från glaskatterna.
 
Nåja, igår lördag, var vi på landet och stängde stugan. Jag fixade invändigt och grabbarna utvändigt. Jag hängde upp de gamla gardinerna med hjälp av klädnypor så att vintersolen inte ska ta de nya gardinera och bleka dem.
 
Här rullar vi ju ner så här behöver vi inte hänga nått, men den ena rullgardinen har vittrat sönder så där fick jag försiktigt försöka laga med silvertejp.

I köksskåpen står allt upp och ned och sen täckt med en handduk. Det har hänt att jag hittat musbajs i skåpen, fast inte de senaste åren. Men det är skönt att slippa diska allt till sommaren när man öppnar stugan. Alla bestick ligger invirade i handduk, sen i plastpåse och sen ner i brödburken.
 
Grabbarna stängde av vattnet med hjälp av Farfar.
 
En höstblomma som jag fångade i förbifarten
 
Här var det vinterordnat.

Å bryggan är uppe, liksom lilla båten. Den stora har inte varit i alls i år.

Idag har jag ägnat mig åt vårt egna hus. Badat tre sura katter!
 
 
Nalleman försöker smita när jag vill visa att han försöker få plats i den lilla lilla korgen.
 
- Pfffft matte, den går jag inte på, jag är sur på dig!
 
Så liten är korgen o Nalleman är 7,5 kilo stor!
 
Tösen tjurar också. Hon kandiderar för ordförandeposten i klubben HATA MATTE. Ni som tittar noga ser att hon har typ svart "kajal" runt sitt vänstra öga . Nalleman, på förra bilden, har samma men på högra ögat. Men så är de ju helsyskon också!
 
Ordförande just nu är Valentin. Han hämnas med att håra ner nytvättade kläder.

Så har vi ju fått yngel i huset igen. För en vecka sedan drog jag igång yngelakvariet och idag var det dags att låta de små flytta in.
 
Fem sånna här små har vi än så länge men vi har fem honor som är så tjocka så jag tror de sjunker snart. Men ynglen är små små så jag har ringat in ett. Bara så att du ska se det.

Vår chili har fullt upp. Nu hänger en gröning o väntar  på  att bli gul

Medans sex har blivit gula men inte är klara att plockas än
 
Sen har min orchide nog inte fattat att den bor hos mig. Aldrig aldrig någonsin har jag fått en orchide att blomma om, men denna har gjort det, på två stänglar dessutom!


Denna fick lite grönt i sig, den andra är ju solid lila i färgen.
 
 
Det var allt för denna gång. Två inlägg på två dagar, det är inte illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0