Taket på plats, julen har passerat, nya året börjat, januari är snart över.

Här är nya taket på plats.
 
- Matte kom in nu så vi får dricka kaffe!
 
Jag är ledsen att jag inte bloggat på ett bra tag. Har liksom inte haft inspirationen, tiden eller orken. Jag spinner tre kvällar i veckan, de andra ska huset tas omhand  så det kan vara en av anledningarna.
 
Men nu till det som varit. Jul.

Julbak och knäck, allt på samma gång.

Kissar som väntar på att tomten ska komma. De ligger i Pontus säng förståss, i extrarummet.

Julbordet väntar på mat och gäster, dvs familjen.
 
Så kom då tomten till kissarna. Han hade fyllt leksakerna med godis! Roligt värre!

Bröderna bus kämpar!

Tösen låter grabbar o småbarn hålla på. Hon är näppeligen inte intresserad!
 
Här kunde de samsas.
Å Nalleman blir ensam med den andra, mums!

Så skulle jag jobba lite. Men tji fick jag! Här ska inte jobba sa Nalleman och la beslag på blocket!

Sen gick han o la sig i sin älskade skolåda!

Valentin ville visa att han också kunde ligga där!

Nu är vi framme i januari, 25 närmare bestämt. Det ska lagas kåldolmar och kålpudding och kokboken åkte fram. Men Nalleman tyckte att den var väldigt skön att ligga på så vi fick liksom improvisera lite.

Så är ser det ut när Janne håller på. Duktig man jag har!
 
Själv var jag på spinning och han var i full gång när jag kom hem. Goda blev de i alla fall, kåldolmarna, vi har provat dem!
Jag vet inte vad mer jag ska skriva om. Jo viss, Pontus fick en konsert i julklapp. Han o jag skulle åka till Linköping och se/höra på MotörHead. Nu är det inställt så jag får se vad som händer. De ersätter med biljetter till Deep Purple men jag vet inte om det lockar precis.... Får se vad som händer. Ska kolla med Hotels.com om jag kan byta hotell. Jag har ju bokat boende i Linköping och inte vill jag precis åka dit, sova en natt och sen åka hem.

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

haha..... Underbara "hjälpredor" Precis som här hemma. En sån däringa dogmaze har vi här hemma åxå. Uppskattas mkt, tror jag. *ler*
Som om dom har nåt val liksom. hihi
Kraaaaam

2014-02-14 @ 19:26:55
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0