8 juni Vi har öppnat landet!

Jo vi packade släpvagnen med köksbord och soffa och drog till landet. Även med allt annat som vi kan behöva under semestern, förutom våra kläder och katterna. Sonen jobbar hela sommaren så han tar hand om huset.
 
Men vi börjar med förra helgen. Då firade dotter och hennes pojkvän sina födelsedagar. Han hade gjort en jättefin smörgåstårta. Den smakade precis lika gott som den ser ut!
 
Landet då. Vi har fått grannens gamla köksbord. Det var hackigt och tråkigt till ytan men vi fick låna en super-slip av en kollega till mannen, så det är slipat enligt alla konstens regeler och desstuom struket med strykjärn! Jo det skulle man göra för att träet skulle resa sig. Men fint blev det! Tack goa granne!
 
Vi tog även med en soffa som stått hos dottern. Den är från mitt barndomshem och är nog omklädd fyra gånger. Jag tycker soffan är så kvalitativ att jag inte ville slänga den. Så den fick plats på landet och två obekväma stolar kastades ut. Den andra soffan är bäddsoffa så den vill vi inte göra oss av med.
 
TV:n var ny för i år och den satte vi på en byrå, som jag hade som liten. Ja ja tv:n är inte nyköpt, vi har ny hemma och den gamla åkte till landet. Det gamla tv-bordet var gingligt och osäkert så nu blev det bättre.
 
Alla sommarblommor har kommit fram. De är lika fina nu, flera år efter jag köpt dem!
 
Ser nästan ut som äkta!
 
Vi satte upp nya rullgardiner. Denna gång blev de vita i stället för de skraltiga svarta vi hade innan.
 
Nu är allt förberett för katter och människor!
 
 

Kommentarer
Postat av: dotter

Det blev ju super snyggt i stugan :)

2014-06-09 @ 04:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0