9 maj Nu var det länge sen igen!

Ja kära vänner, tiden är inte på min sida och inte heller fotoobjekten. Men nu kommer en liten berättelse från oss ialla fall.
Sista mars bestämde vi oss för att göra storstädning i akvariet. Det syns dåligt på bilden men vi hade fått några riktigt aggresiva alger som var stört omöjliga att få bort. Det som kunde, skulle tvättas med klorin och allt annat byta ut. Suck! 
 
Nåja, en var glad i alla fall. Cleo fick sin älskade fiskar inom tass-avstånd! Härligt! Som synes har jag köpt nya växter och en träbit med färdiga växter på. Fiskarna fick bo i yngelakvariet medan vi gjorde rent, så det gick verkligen ingen nöd på dem.
 
Så blev det när det var klart. Vi har en blå guppy kvar av alla guppys vi hade innan och jag tyckte han skulle ha fler kompisar. Så det inhandlades fyra till. Vad hände? Jo vår gamla guppy är vad vi nu har kvar, alla andra har strukigt med. Men det är en tuff rackare kvar. Han tror han är scalar! Vet att det är den gamle som är kvar för jag har ett kännetecken på honom.
 
När väderet tillåter så är kissarna ute. Här sitter STORA Valentin med lilla Cleo. Nått intressant ser de i alla fall.
 
Nu har vi lagt nytt gräs i kattgården. Vi beställde gräs på rulle för att katterna snabbt skulle kunna gå ut. Så en regnig dag kom gräset och vi (läs Janne) grävde upp kattgården, la på mer jord och rullade ut gräset. Syns inte så bra här för det är precis nyutrullat.
 
Får ju slänga med ett foto på mina "balkongblommor"
 
Idag fick de gå ut för första gången! Spännande var det, och konstigt.
 
Tösen ville inte alls gå på det nya gräset, hon funderade länge.....
 
sen tog hon några stapplande steg.....
 
fy så läskigt!
 
Puss på dig Nalleman! Puss på dig Cleo! Nalleman ger hon sig inte på, men Tösen får sina törnar av Cleo.
 
Alla fyra på samma bild!
 
Tur inte Cleo ser Tösen för då hade Tösen fått en lavett!
 
Valentin han använder hängbron för att ta sig upp på hyllan! Han är den som fattat vad den används till, hängbron alltså.
 
Tja det var allt för denna gång.
 
Denna helgen blir det tjejträff hemma hos mig och kanske får jag tagit några kort.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0