31 aug Ny dag, nya äventyr!

Så var det då fredag, äntligen!
Vi är mitt i en liten renovering hemma....liten o liten. Vi skulle renovera köket. Med öppen planlösning innebär detta att även andra utrymmen får sin släng av sleven! Men men, kaoset börjar lägga sig och vi ser numera golvytan i vardagrummet, åtminstone på vissa ställen.

image12

Vi hade tänkte vika fredagkväll och lördag åt att verkligen få det färdigt. Men så dyker det upp lite hinder på vägen. Trevliga hinder iofs! Igår kväll fick min man ett samtal på mobilen. Det var underbara Anders som ringde; "Vill ni komma o äta Bullens o dricka öl imorrn?" var frågan. Självklart!!!!

Anders o hans Mia blev herr o fru i somras. Hela vår familj var bjudna, men bara tre dagar innan vi fick inbjudan till bröllopet hade vi bokat och betalt en resa till Paris. Typiskt! Men vi bjöd det blivande brudparet på restaurangmiddag (köket var ju nerpackat!) innan vi reste i väg, och då passade vi på att ge dem deras bröllpspresent. Så nu ska vi till dem och titta på alla foton från bröllopet och äta lite "rester" hihi!

Annars var det sonens stora dag i går. Han fyllde 15! Moppen har stått i garaget ett tag och vi övriga i familjen har kört in den under tiden. Idag är han i Osby och tar EU-körkort. Vi fick ett bra pris på deras intensivutbildning genom affären vi köpte moppen av. Han satte sig på tåget här hemma och i Osby blir han hämtad av trafikskolans personal. Sonen var nöjd med sin födelsedag igår. Vi gick på kinesrestaurang och han fick äta sina hett efterlängtade vårrullar!

För att återgå till hindren i helgen. Nåja, fredagen går ju till festligheter det blir ju kul. Lördagen får vi jobba jobba jobba. Söndagen skulle vi åkt till Ring Knutstorp och tittat på STCC, men jag tycker vi ska bli färdiga hemma först. Det är väl egentligen jag som helst vill åka på bilracing men ibland får man prioritera. Finalen i Mantorp sista helgen i september, den är i alla fall spikad! Nåja, söndagen blir i alla fall inte en hel arbetssöndag. Nä, vi ska åka till lilla  mamma o pappa och äta tårta. Sonen har ju fyllt år och jag fyller på måndag så vi slår ihop firandet. Mina föräldrar bor på äldreboende och är ganska så förvirrade så det är lättare att åka till dem än att flytta på dem.

Ett par bilder på de goa gamla föräldrarna kan jag bjuda er på lite senare idag när jag sitter vid rätt dator. Så länge kan ni få en glimt av min mammas underbara moster som i somras fyllde 90! Hon är klar som korvspad i huvuvdet och nu (igår alltså) hade hon fått sin ansökan om färdtjänst godkänd. "Nä, jag vill inte köra bil längre, folk kör så fort nu för tiden". Klokt! Så idag har hon beställt sin första färdbil. Hon ska åka till Liseberg och dansa! Piggelin-gumma! Jag ringer till henne när jag har frågor om ex matlagning, bakning eller annat hushållsmässigt. Min mamma ger ju bara tok-svar men moster, henne kan man lita på!

Det är moster som sitter till vänster och tittar så bekymrat på kakfatet. Den andra damen är en av väninnorna som moster gärna benämner med "töserna".

image14
Jag o barnen var hos moster i Mölndal hela dagen för att hjälpa henne med hennes firande och hon är oändligt tacksam för detta.

Chip o hej till nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0