20 maj KALLT

Brrrrrrrrr hutter, vart tog vårvärmen vägen? Någon som stängt av den? Det är ju så ruskigt kallt ute, i skuggan är det ju snudd på minusgrader och inne på jobbet är det nästan det också.

Men vadddå klaga, snart nog drar vi till sköna härliga Lothiarika på Rhodos igen. Jösses vad jag börjar längta dit. Den enda smolken i glädjebägaren är att vi måste lämna gospojkarna hemma. Men jag tror, fel, jag vet, att de kommer att få det jättebra hos Liselott. Det gäller ju bara för en vecka.......

I övrigt går allt sin gilla gång. Det börjar dra ihop sig till kalas och student hemma.

26 maj, en måndag, fyller unga damen där hemma 20 år. Just den dagen hade gymnasieskolorna planerat pubrunda på kvällen, men det blev inställt pga dåligt uppförande tidigare år. Annars hade det ju varit kanon att låta förfesten vara hos oss och dottern hade fått sin födelsedagsfest. Så vad gör vi nu. Jo hon ska ha fest i alla fall! Och dessutom ska de vara hos oss när det är dags för Champangnefrukosten vid studenten.

Men vad gör det? Klart att de kan vara hos oss!

På lördag kommer snälla A och ska hjälpa mig att bygga en kattgård för småttingarna. Vad de kommer att tycka om den! Hoppas jag i alla fall.
I dag har vi varit med kissarna på stan, i varsin bur i och för sig. Vi tog dem till Tex & Terry för att Nalleman skulle få prova ut en Puppia-sele för att ha att spatsera omkring i på utsidan. Får se om det funkar bättre med den än med de andra vi provat.

Innan vi åkte till stan, mellanlandade gossarna på mitt jobb. De klev ur sina burar så kavat och nosade sig omkring, båda i varsin sele förståss. Duktiga pojkar var de. Likadant i butiken, där fick de också gå omkring. Valentin fick t o m leka med en aktivitetsbräda som de tog fram åt honom, alldeles ny och ouppackad var den.

Nu sitter jag här på jobbet o bara längtar hem till mina gossar!

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0