26 juni Vad gör man dagen före utställning? Om man är katt alltså....

Jo, då slappar man i trasmattan som matte tänkt lägga på golvet. Helmysigt alltså. Här kommer en LÅNG bildkavalkad, håll till godo!


Mysigt här!

  
Undrar om någon ser mig?


Jag gömmer mig först

 
GOS!

  
Attans här kommer Valentin!

 
 Eller ska jag ta flugan?

 
In ACTION!                                                


 Matte säger att hon aldrig få ordning på min päls igen....


Men det går visst att få ordning på den. Här poserar han vacker på köksbänken:


Faktum är att denna katt har gått ner från 7 kg till 5.9 (om min våg säger rätt, ena vikten är veterinärens den andra är min). Han har ju blivit påtagligt smalare, vilket är till det bättre. Nu har han "midja" och kastrathänget under magen har minskat. Det känns när man lyfter honom att han är lättare. Tänk som det kan gå när man får en tjej i huset. Samma sak har hänt Valentin. Han har gått från 6 kg till 4.8 (samma förutsättningar med vågen).

Så köpte jag en blomma till min dotter idag. Hon har jobbat både hemma med att städa, plocka och jobba i växeln på makens jobb.

Nu kära kollega på jobbet, här kommer lite blommor!





Blommor inne är ju det ända man kan fota på nu, ute blåser det så att man nästan tappar fotfästet. Tänk, annan tid på året och SMHI hade gått ut med varning om dåligt väder och kraftig blåst, men inte nu inte...........

Imorgon lördag ringer klockan vid halv 5. Då är det till att gå upp, kamma katter, duscha, äta frukost och sedan köra bil till Kalmar med Valentin, Nalleman och dottern. Kl 07.00 öppnar veterinärbesiktingen och själva utställningen börjar kl 09.00.

Håll tummar o tassar för att det går bra!!!!!!

Jag återkommer med rapport och foton därifrån!

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0