21 maj Nä jag har inte somnat

Men nära på när det gäller blogg-fronten.

Dagarna går sin gilla gång och jag har jobbat o jobbat. Nu är det en liten helgdag och jag hinner med att blogga lite. Kameran har inte varit framme så mycket men lite nya bilder kan jag bjuda på, mest på familjen katt då.

När det gäller Tösen så går det sakta framåt. Såret läker på fint och hon tar sin medicin som hon tycker är mums. Men hon har fortfarande body på sig för att inte komma åt såret. Bodyn gör att grabbarna få så bra tag på henne när de s a s busar. Så vi försäker stävja detta just nu. Rang ska de naturligtvis sätta men det är faktiskt Tösen som ska stå över dem alla, men hon är inte så tillfreds med bodyn så hon ger väl inte igen på det sätt hon borde. Men av dygnets 24 timmar så går det friktionsfritt i 23 så vi ska inte klaga. Jag ser till att både Nalleman och Valentin förstår att här är det inte ni som gör som ni vill med Tösen utan det är faktiskt jag som är bas just nu! Det hjälper, när man får tag på dem med fingrarna i sylburken men man kan ju aldrig tillrättavisa i efterhand.

Äter gör alla tre i samförstånd i alla fall, kolla här
Detta kort tog jag i går morse när det fick torrisar för första gången på en hel vecka! Poppis mat det där!

Sen har Valentin börjat äta på mina stackars blommor igen. Jag som låter gräset växa sig högt i kattgården för att de ska få äta av sig där ute..... Hrmmmm men jag fångade boven på bild i alla fall.







Sedan har det varit mycket sova också för familjen katt. Vissa väljer sina ställen, som t ex den överfulla köksbänken......


Måste ha varit jätteskönt där för där sov han några timmar på kvällen, goa Nalleman.

Valentin han sover i klösträdet eller här, i sovrummet;



och Tösen föredrar olika ställen i soffan. Får hon chansen snor hon Nallemans korg, bustösen!



Ja ja, det finns plats för alla. Nu letar jag efter en liknande korg som Tösen ligger i. Den är billig o köpt på ÖB. Men det bästa med den är att den har ett överdrag i tyg. Alla tre kissarna gillar nämnligen att slita loss "ull" från ulliga korgar, som t ex klösträdet. Men jag hittar nog någon korg snart och då köper jag upp mig på några så jag har på lager. De går ju faktiskt sönder också. Spricker i sömmarna å så.

I dag, torsdag, ska jag se till att få städat hemma. Tvättar "solstolshanddukar" för de har legat på altanen länge och två av dem ska ju packas ner nästa vecka :). Sonen kommer hem i dag men jag vet än inte när så det blir till att kolla mobilen hela dagen.

Nä, nu ska jag fortsätta det underbara jobbet med att städa! Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: mooch

Vilka härliga bilder på hela gänget. Vad skönt att det går framåt med Tösen!

2009-05-22 @ 07:52:07
URL: http://luddrumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0