8 oktober En liten lista

Det här kommer ni inte orka läsa!

Listor är egentligen inte något som jag brukar skriva.
Den här var ändå lite rolig tyckte jag.
Onödigt vetande men ändå lite småroligt.
Jag har snott listan hos Anneli

1. Hur gammal är du om fem år?
Tjosan, det blir nog +50
2. Vem var den sista du träffade? Min kollega
3. Hur lång är du? Inte så lång som min vikt säger att jag ska vara..........1,64
4. Vilken var den senaste film du sett? Wild Hogs
5. Vem ringde du senast? Min älskade make (grattade han på namnsdagen)
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Ljuvlig" till min dotter
7. Vad är dagens planer? Jobba färdigt och sedan hem och torsdags-städa.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Vill jag lite - sms, vill jag mycket - ring
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta i 58 år men nu är pappa änkling
0. När såg du senast din mamma? 16 juli 2008.
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna säger de som tittar djupt i dem
12. När vaknade du idag? Halv sex för då ringde klockan
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej tack o lov
14. Vilken är din favoritplats? Var helst mina katter är
15. Vilken plats föredrar du minst? I ett rum med spindlar.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Tja, säkert på samma plats som i dag
17. Vad skrämde dig som barn? Blixtnedslag
18. Vem fick dig att skratta senast? En kollega.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej. Dem lyssnar vi flitigt på.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har bärbar, maken har både ock.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? T-shirt.
22. Hur många kuddar har du i sängen? En, men letar efter en skönare.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja o kan inte ens skylla på att jag var för ung.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? När väder o vind tillåter - barfota.
26. Är du social? Ja, det är ju det roligaste som finns, att träffa människor alltså
27. Vilken är din favoritglass? Glass…det är inte ofta jag äter…men då ska det vara antingen mjukglass med nått smarrigt på eller en gammal hederlig 88 från GB
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Jubla! Spara undan och göra kul grejer!
29. Tycker du om kinamat? Nja i små mängder och ganska sällan
30. Tycker du om kaffe? Jovars
31. Vad dricker du till frukost? Vatten eller mjölk
32. Sover du på någon särskild sida? Mest på rygg eftersom det är lättare för vissa att mjölktrampa på matte då
33. Kan du spela poker? Kanske det…men jag spelar hellre Canasta
34. Tycker du om att mysa? Ja…det gör jag
35. Är du en beroendemänniska? Nä, kan lätt bryta ett beroende
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej men det finns säkert någon
37. Vill du ha barn? Nej nu räcker det. Kan gärna vänta några år med barnbarnen också
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, Oui, Si, Yes, Ne (Svenska, franska, spanska, engelska och något lite grekiska)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag skulle ha vår dotter. Då åkte jag hela vägen till Lund och blev åksjuk på kuppen!
40. Föredrar du havet eller en pool? Beror på temperaturen i de båda.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor.
42. Äger du dyra smycken? En klocka och mina vigselringar
43. Har du någon gång testat narkotika? NEJ skulle aldrig komma på tanken
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En (eller flera) pistagenöt
45. Vem är den roligaste människan du känner? Susanne
46. Välj ett ärr på din kropp? Vid ena knäskålen, tolv stygn
47. Vad har du för ringsignal? BonJovi - It's my life
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Japp och barnen har använt en del
49. Flirtar du mycket? Nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På jobbet
51. Kan du byta olja på bilen? Byte överlåter jag till sonen, men jag kan fylla på
52. Har du fått fortkörningsböter? Nä, aldrig men tillfällen har nog funnits
53. Vilken var den senaste bok du läste? Nora Roberts - Public Secrets
54. Läser du dagstidningen? Jo men visst, på nätet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nä, sånna blaskor läser jag bara hos frissan o tandläkaren
56. Dansar du i bilen? Nej där är så dåligt med plats!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? HitFM Gold
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En liten komihåg-att-handla-lista.
59. När var du i kyrkan senast? I julas men ska snart på dop.

Har du orkat läsa allt detta får du en klapp på axeln av mig över cyberrymden! Hoppas du tyckte det var underhållande.

/Tjipp


Kommentarer
Postat av: AnneliH

;)...Kul läsning! Grekiska skulle jag också vilja lära mig...jag var helt inne på det för flera år sedan men sedan tappade jag bort det...Ha en jättehärlig fredag och helg! Kram

2009-10-09 @ 11:11:48
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Leena

kul lista din sida är alltid kul att läsa även om jag inte är någon direkt kattmänniska men de katter som tål mig brukar jag vara snäll mot (det är inte så många) ha en trevlig helg

2009-10-09 @ 18:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0