14 mars Veckan har gått sin gilla gång

Det är måndag-fredag, fredagkväll-söndagkväll, det är väl så det ser ut. Först är det måndag och sen är det plötsligt fredag. Man kan undra om tiden kan gå fortare.

Lilla pappa hade trillat i fredags och hamnat på lasarettet, hjärnskakning och nyckelbensfraktur. Nu ligger han på akutgeriatriaska avdelningen med personal som förstår hans förvirrade, dementa tillstånd. Bättre än att hamna på ortopeden. Som dementa gärna blir när man flyttar på dem, så är han mer förvirrad än vanligt. Men det går framåt. I dag var han till och med uppe o gick för egen maskin när jag kom. Nåja, han har det bra där han är och kommer nog snart tillbaka till sitt vanliga boende.

Annars har jag badat katter idag, en utav mina helgsysselsättningar. Inte poppis bland kissarna om man så säger. EFter badet fick de torka lite för egen maskin sen blåste jag dem näst intill torra med min gamla fön som är värelös för mig men bra till katterna.


HA! matte kan ju tro att jag kommer att titta upp i kameran, jag har annat att pyssla med!


Å jag tänker inte visa upp mig!


Å jag ligger så bra här så!

Men jag tror att de uppskattade ompysslandet för ingen har dissat matte senare i dag.

Å så drog ju Formel 1:en igång i dag. Ganska tråkigt lopp för oss nördar. De får nämligen inte stanna för att tanka längre däremot för att byta däck. De måste använda två sorters däck under ett lopp och det innebär i alla fall minst ett depåstopp. Men det var ju ingen som körde som de brukar, de var ju tvungna att spara på bränsle. Så det gick sakta och var ganska innehållslöst. Hoppas att det blir bättre fram över.

Sen har vi även gjort rent i frysen, kastat massa mat som inte varit ätbar längre och nu har vi så fint o städat i frysen och full koll på vad där finns.

Tja det var väl vad denna helg innehöll. Nu vankas soffan o Mamma Mia (filmen alltså, inte jag).

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Skat-Ann

Hopppas att missarna mår fint nu efter badet.

2010-03-15 @ 08:37:28
URL: http://skat-ann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0