21 mars Så har helgen gått.....

Men det var en fasligt rolig helg. Vi har spenderat den i Falkenberg, hos mycket goda vänner. Våra katter hade grannen lovat att titta till och vi skulle ju bara vara borta typ 24 timmar. I stället för våra katter fick vi två andra kissar att kela. Den ene fastnade på bild mer än gärna, den andra.....tja kameran var interessant så han spatserade fram till mig när jag skulle ta kort och då blir det inga fina bilder. Men Gulis, han tog detta med fotografering med ro. Så här kommer en drös bilder med Julles gamla kompis.




Här har han hittat ner i vår säng, goekissen!



När vi körde till Falkenberg, drabbades vi utav DIMMA. Det var så tjockt där vi körde. Vi körde gamla-gamla vägen mellan Halmstad och Falkenberg, men man såg inte mycket....


Här ser ni Skrea kyrka:

Ser ni den inte, men jag lovar att den är där, kolla nästa bild;



Nåväl, fram kom vi ju och god mat fick vi. Gratinerad hummer till förrätt, grillad oxfilé till varm rätt och philadelhia-tårta till efterrätt. Mätta och goa var det dags att bege sig till Falkenbergs Revyn. Sen hade vi en mycket rolig stund framför oss.

Efter revyn gick vi till Harrys för att ta oss lite att dricka och sedan åkte vi hem igen. Vi tog lite "nattamat" när vi kom hem och sedan var det dags för sängen.

Idag var vädret bättre när vi skulle köra hem så vi kunde ta den sedvanliga turen runt Glommen.









Vi körde sakta tillbaka genom samhället och lyckades fota det hus där jag tillbringat den tid i mitt liv som betytt mest för mig. När vi bodde där fanns det inga spröjs i fönstren utan det var två vanliga öppningsbara fönster överallt förutom i sovalkoven där det var ett stort fönster.

Vi fick gå ner i källaren på det stora rosa huset för att gå på toaletten eller duscha, men det var inget som vi tyckte var krångligt eller jobbigt. Själva det gröna lilla huset kan väl vara på totalt ca 35 kvadratmeter. Då innehöll det ett litet kök, en liten tvättalkov, ett mat/sov/tvrum där mamma o pappa sov i bäddsoffa, samt ett litet sovrum där jag sov i våningssäng. Inga dörrar fanns att stänga mer än ytterdörren så något direkt privatliv fanns inte för en tonåring som mig. Men, det är inget jag saknade, jag hade ju så goda vänner att vara hos så vi hängde mest där.
Här är i alla fall huset, dock något förfallet och framtaget ur den grönska som det stod i en gång i tiden. Det är väldigt avverkat runt om.



"Mitt" sovrumsfönster är det som är till höger. Björken som står utanför var ialla fall en meter kortare på den tiden.

Så styrde vi bilen hemåt igen. Innan vi kom till Halmstad ringde de från pappas boende. Nu har han ramlat igen och fått en hjärskakning. Men denna gång ska de försöka behålla honom på hemmet istället för att flytta honom till sjukhuset. Jag undrar bara; hur många hjärnskakningar kan man ha på en vecka????

Nu ska jag samla ihop mig och se om inte jag kan ta ett gympa-pass. Känner mig lite off men det blir väl så när man slumrat i bilen och liksom inte kommit igång igen.

Har förresten gjort en provomgång med BARF-mat till katterna. Får se om de gillar det. Det var i alla fall ett himla skrikande när levern låg på köksbänken, den luktade nog underbart för liten katt.

Ha det nu så bra tills nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0