12 februari Lite ditt o datt

Veckorna som gått har gått i rasande fart. Är det bara jag som tycker så?

Min älskade make har varit i Malaga och spelat golf (jaja jag är inget fan av golf och kommer aldrig någonsin att spela!). Så jag börjar med att bjuda på lite bilder av värme, grönt gräs, blå himmel och snöklädda bergstoppar.


Tror detta var utsikten från rummet, om man tittade åt ena hållet


Å här är utsikten rakt fram
Visst är det härligt att se grönt!


Eventuell sand mellan tårna fick de nog härifrån, sandbunkern


Hotellet på håll


Här är de snöklädda topparna. Det blåste rätt bra, det kan man ana på träden.

Hemmavid har det skett lite också. Jag inhandlade en ny matta under matbordet. Den gamla hade gjort sitt.

Lite bubblig på bilden men det har lagt sig nu

Å Nalleman han har börjat gilla sitt nya klösträd. Han ligger ofta där. Av egen fri vilja alltså.

BILDBOMB!







Valentin, han är så lycklig över att vädret börjar bli lite snällare så matte o husse släpper ut honom oftare. Ibland kan till och med fönstret få stå öppet en stund så han kan springa in o ut som han vill.


Så såg jag på Antikrundan av en ren tillfällighet i veckan. Där var man i Örebro. Mitt i programmet var man hemma hos någon man som var samlare av saker från Örebrokex-tiden. Å tänk, där stod mina Flinta-figurer. Ja
g har dem i min hylla för småsaker och jag har ingen aning varifrån jag fått dem. Antagligen då genom kexpaket som mamma köpte i min barndom. Roligt var det att se dem på tv och jag har konstaterat att jag saknar "bara" huskatten (dvs den sabeltandade tigern).


Suddigt foto men det är inte lätt att ta bra kort i en mörk korridor...... Men ni anar i allafall vad det är på bilden.

Nu ska jag ta mig ut i det fina men kalla vädret och åka och handla mer kattmat.

Nästa vecka är det vecka 7, så väntar en vän till mig kattungar....spännande. Hon bor i Älmhult och tänk, en liten resa till Ikea kanske kan bli av om några veckor hihihi.

Ha det så bra nu och vet ni......våren är faktiskt på väg, även om snön inte vill släppa sitt grepp. Läste ett kul inlägg på facebook, det lät så här:

Kära snön!! Vi kom ju överens om att våran relation inte var så bra just nu. Sa att vi behövde tid ifrån varandra, du hade ju börjat dra dig tillbaka. Jag hade börjat gå mot ljusare tider. Men vad håller du på med nu? Smyger dig tillbaka, försöker charma mig med fina små snöflingor? Nej försvinn nu ditt kalla as! Försök inte med repliken som " jag smälter så fort du tar i mig". Den går inte hem längre!!!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Max & Måns

Finfina missar!

Vi såg din kommentar på ligans blogg och tänkte bara dumpa en länk. :-)

http://www.kks.nu/



Nosbuff

Ps Vi har inget med dem att göra, bara hört gott om dem. :-)

2011-02-14 @ 17:51:27
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Malaga och värme, näääääääääääääääää

Mer kyla och snö istället. :-(

Hm..................

Inte KKs om jag får be.

2011-02-18 @ 23:12:44
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Jag vill å andra sidan å det STARKASTE varna för KKS.

Har massor med erfarenheter.

ALDRIG NÅGONSIN MER.

2011-02-18 @ 23:41:33
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0