15 maj En helg med både sol och efterlängtat regn

Lördagen bjöd på sol men ganska kalla vindar. Jag ägnade dagen åt städning och tvätt. Tog mig en raskt halvtimmes promenad också, det kände jag att jag behövde.

Så upptäckte jag att mina påsar med "mat" plötsligt var slut, eller rättare sagt, jag hade glömt att köpa hem. Så nu stod jag här utan påsar över söndagen. Men ett litet mess till dottern i Mexico löste det hela. Hon hade påsar hemma så jag åkte hem till hennes och hämtade. Så imorgon går lunchen åt till att åka till stan och köpa mer påsar.

Idag har garderobsgenomgång stått på tapeten. Mycket skulle arkiveras för jag har liksom vuxit ur det på rätt håll, i synnerhet byxor. Vintertröjor skulle ner i sommarförvaringen och sommarkläderna skulle provas och strykas. Vissa sommarkläder behöll jag på nåder. "Går ju att ha hemmavid" var ursäkten.

Så här ser det ut när jag är i farten


Nu är det ordnat och det känns skönt. Bättre ordning i garderoben får man ju på köpet liksom. Naturligtvis hade jag sällskap hela dagen. Fast de sov mest, gossarna



Det borde vara förbjudet att ligga där med goaste magen blottad! Klart matte ska gosa den!


Å så blir man tvättad av storbror


Sen hände nått ovanligt, snudd på sällsynt. Tösen o Valentin ligger aldrig tillsammans, men Tösen o Nalleman gör. Idag låg Tösen i sängen och så kom Valentin, han tvättade henne lite och sen la han sig brevid. Det var jag ju bara tvungen att föreviga!


Goaste kissar, där matte är där är de!

När garderoben var fixad så tog jag mig min dagliga promenad. Med regnkappa på idag för rätt som det är så kommer det en skur.

Nu vankas en ny vecka och man kan ju undra vad den har att bjuda på. Det lär man väl bli varse kan jag tro. Skulle gått till tandläkaren men hon är sjuk så det blir inget med det. Men jag ska gå o få min vanliga akupunktur på onsdagen. Jag har gått ett tag nu, för att bygga upp mitt försvar mot allergi. Jag tror det hjälper eller så har gräset inte börjat jäklas än. Jag tar inga allergitabletter i alla fall, för att se om akupunkturen hjälper så det kan inte vara tabletterns som gör att jag inte nyser o har mig.

Nä nu ska jag ta o lägga mig en liten stund och ladda för hockeyn i kväll. Är väl så illa tvungen att se eländet, vad finns att välja på? Fast egentligen ska jag lägga mig för jag har så ont i ryggen. Det får massören göra nått åt på tisdag (samma tjej som ger akupunktur så det blir två dagar på raken hos henne)

Ha det så bra o sköt om er!


Kommentarer
Postat av: ewa

Vad roligt att Tösen accepterade o blev kvar.

Härliga bilder

ewa.t

2011-05-15 @ 19:07:17
Postat av: Sofi

Åh mysmagen!!!!!!!! körde nästan huvudet i skärmen ;) Ja tror du kan börja äta den 28:e men kanske låta bli liset, de är ju så fyllande föör magen. Kramar i massor

2011-05-15 @ 19:34:54
URL: http://lovesiesta.blogg.se/
Postat av: Ulla S

hoppas massagen gör din rygg bättre! Kram

2011-05-15 @ 19:58:08
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0