18 maj Snörvel snörvel

Usch ja, under de senaste två veckorna har son respektive man varit sjuka och nu är det min tur.....tur o tur otur vill jag säga. Vill verkligen inte sitta hemma med en näsa som är konstant tät, en hals som värker, en enveten hosta som börjar smyga sig på och en feberpåverkad kropp som värker den med. Jag är lite restriktiv med Ipren för lite feber gör ju bara nytta. Halstabletter är nono eftersom jag går på pulver. Så jag smuttar isvatten istället och blir kissnödig stup i ett.

Har förvisso tre goa sköterskor här hemma som är måna om att matte har det bra. Tösen är den som är mest orolig, hon viker inte från min sida. Valentin han är lycklig för matte är hemma vilket innebär att han får gå ut på promenad i sele! Å Nalleman, tja han är liksom bara tillfreds med vad som bjuds. Inte heller han säger nej till en liten promenad. Men det orkar jag inte så de får vänta tills husse kommer hem och jag får stå ut med skrikandet.

I går gick jag hem ifrån jobbet, kände mig kass ordentligt. Skulle sätta på Arion Radio på min dator och ligga o vila till ljudet av grekisk musik.
Hppfffff gick väl inte så bra då. Min gamla bärbara trotjänare sa bara NÄNÄ nu har jag gjort mitt. Suck, jag som har så mycket på den som jag inte bara kan undvara så där i en handvändning. Vi har t ex bankprogrammet och sist men inte minst Photoshopen.

Jag fick tillslut igång dator i felsäkert läge och kunde göra en recovery-kopia. Jag ringde till Janne och sa att nu var det nog dags att titta på allvar efter en ny dator. Denna gång med lite mer RAM-minne så Photoshopen orkar med. Sagt o gjort. Nu sitter jag vid en ny HP-bärbar med 4 GB RAM och möjlighet till 8 (eller var det 6) sak samma, minnen köper jag genom jobbet och Janne sätter i dem så det ordnar sig. Men vad härligt att ha en helt ny dator. Jag som bara kört begagnat innan. Här är en bild på min nya älskling



Nu har jag inget photoshop än så jag kan inte göra så mycket åt kvaliten men ni ser nog skillnaden på dator när jag nu visar den gamla


Men när man har en ny dator tar det ju lite tid att få in allt som man vill ha. Jag hade t ex väldiga problem med att lägga in msn messenger. Behöver ju det för att prata med dottern som just nu är i Mexico. Fick ta sonen till hjälp och när han väl satt sig vid den nya datorn så var msn messenger redan förinstallerat.......Så smart var jag.

I alla fall fick jag prata med dottern. Det var ju morgon där, de ligger sju timmar efter oss. Hon berättade att hon gärna ville åka till Chitchén Itzá (googla på det får du se vad det är). Men hon tyckte att det kanske var för dyrt. Då drog mamma upp ett äss ur rockärmen. Jag har skickat 300 kr till han hon bor hos för att han skulle kunna ge henne något från oss när hon fyller år (26 maj). Vad passar bättre än detta? Så jag avslöjade den lilla hemligheten och  07.45 mexicansk tid åker hon idag dit. Ska bli roligt att läsa hennes blogg sedan och se på alla bilder. Fast hon har ett segt internet så det kanske får bli blider när hon kommer hem i stället. Men jag kan visa en bild som jag hittade på wikipeida


Jag hoppas hon får en bra dag där. Vill du läsa hennes blogg så är adressen www.lovesiesta.blogg.se

Nä nu måste jag gå o se hur det går för den gamla dator och sen orkar min kropp inte sitta upp mer. Blir ett nedslag i soffan i stället

Snörvel!


Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Krya på dig !

Kram

2011-05-18 @ 12:36:21
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

pst........... jag har hittat dotterns blogg och även lämnat kommentar i förra inlägget dst....

Tazz&Kram

2011-05-21 @ 11:55:17
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0