5 maj Valborg har varit och likaså Vårruset

Jodå, valborg kom i år också. Vi tog det lugnt hemma. Dottern skulle, dagen efter, åka till Kastrup för att sedan ta sig vidare till Mexico och vi firade 23 årig bröllopsdag. Roligt att båda barnen kunde vara hemma o äta med oss i alla fall.

Eftersom jag fick en underbar bukett tulpaner av min älskling när vi firade 30 år tillsammans, så kontrade jag med att ge honom lite "lukta-gott" på bröllposdagen. Luktade mig igenom sortimentet i affären och fattade tycke för denna:


Mmmmmmmmmmmm vad den luktar gott!! När vi om 94 dagar flyger till Rhodos, ska vi köpa annan lukta-gott till honom. Lutar åt Björn Borg 109. Har för mig att vi ska betala typ 235 kr för både lukta-gott och deostick, det är ett bra pris.

Sedan har dagarna bara flutit på. Liten röd katt, alltså Valentin, vill gå ut o gå i sele varenda sekund. Brukar ta honom på en tur direkt efter jobbet. Hans favoritsysselsättning är att rulla sig.

I tisdags snöade det när vi var ute, han o jag. Snön fastnade i pälsen och gjorde den blöt. Sen gick han och rullade sig i en hög med stenmjöl som vi har liggande på baksidan. Gissa om han blev skitig!!!!! Så nådig herrn fick helt enkelt finna sig i att bada när han kom in. Precis som små barn får göra!

Matte stod långt ner på favoritskalan och hade blickar kunnat döda hade jag inte skrivit detta inlägg. Men fin blev han, gott luktar han och det knastrar inte mellan tänderna när vi pussat honom :)

Så var det då dags för vårruset. Har inte deltagit på 100 år men nu var det dag. Med goda glada träningskompisar från Xtravaganza. Tog mig rundan runt på egen hand, med bra musik i mp3:n. Här är en länk till min Runkeeper sida, där kan du se hur långt och snabbt jag gick
http://runkeeper.com/user/NalleMaja/activity/34185920

Vi från Xtravaganza hade fina oranga tröjor på oss och en fin vit vattenflaska (som jag inte fått med på bild). Detta var utstyrseln, fast det var massor med kläder under för varmt var det ju inte (som vanligt i detta kalla eländiga land)



Nummerlapp o medalj

Efter att ha gått nästan 5 km, cyklade jag hem. Kan säga att duschen jag tog när jag kom hem, var superskön.
Efter duschen blev det sängen och tv. Jaja, jag strechade också.

Min medalj!



Det var väl allt för denna gång. Kanske blir bättre på att blogga nu när dottern är så långt borta......

Tjipp!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Blir så avis.

Men du är KANONDUKTIG.

Mitt center har lagt ner. :-((

2011-05-06 @ 08:05:03
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0