10 april. Blåkulla fram o tillbaka

Så har påsken dragit förbi plus några fler veckor.

Vi har varit i Lund och sett på Köp mjölk - skriv bok. Ett stycke mycket bra underhållning/kåseri framfört och påhittat av killarna som ligger bakom HippHipp och Svinarps Starke man.

Vi var där med arbetskollegor till min Janne och det var trevliga prickar. Vi gick och åt tapas efter showen och det var underbart gott.

Helgen efter åkte vi till våra kära vänner i Falkenberg. Det var dags för det årliga besöket på Falkenbergs Revyn. Många goda skratt bjöd den kvällen på!

Sen blev det Ullared på hemvägen. 45 minuter tog det innan vi var tillbaka till bilen. Det vill säga, det var inget folk alls, i alla fall inga köer.

Nu när påsk har fladdrat förbi så har vi haft besök. Ett kort men roligt sådant. Våra Falkenbergs-vänner kom hit på skärtorsdagen och sedan gick vi alla på DISCO! Jo visst, några skärtorsdagar på raken har ett uteställe här i staden anordnat disco för oss över 35. Vi har varit där två år på raken och haft vansinnigt roligt varje gång. Men de blir inte rika på vårt besök. Vi tar en drink och sedan är det vatten kvällen igenom!

Men ändå var det svårt att ta sig ur sängen på långfredagen. Vi är ju inga ungdomar längre och även om vi inte hade baksmälla pga alkohol, så kändes våra kroppar som om vi utsatt dem för cementblandaren. Tunga och blåslagna. :) Men vill man ha kul i vår ålder så är det kanske hård träning innan som gäller.

Nåväl, våra vänner åkte hem och vi var alena över påsken. Barnen var förståss här och även lille Sixten. Han fick stanna över natten för första gången men dottern var med honom så det gick bra. Mina ligister tycker fortfarande att han är det vidrigaste som går på fyra tassar!

Påsken har i övrigt bara inneburit slappande. Nalleman har hittat en favoritplats i den öppna transportburen som står i fåtöjen


Tösen älskar sin matte mer o mer efter Sixtens besök.

Så så fort jag sätter mig eller lägger mig kommer hon pipande. Denna ställning blev det i soffan en av eftermiddagarna.



Total avslappning.

Nu är påsken över och jag har börjat en pulver-kur igen. Har även dammat av cykeln nu och idag, i skitvädret, cyklade jag till jobbet. Men hem fick jag skjuss. Janne hade hämtat sin cykel på jobbet och hängt den på bilen och även min fick plats där. Det var skönt faktiskt. Regn o motvind.....skönt att slippa.

Väl hemma ringde telefonen. Det var Kalmar Djursjukhus. Den 27 april ska Nalleman dit och scanna hjärtat. Så det blir en ledig dag i djursjukvårdens tecken. Vi har gjort det förr så det kommer nog att gå galant.

Nä nu ska jag gå o vispa till lite dryck och sedan blir det sängen med Tösen, 112 på tv:n för att sedan gå över till Nallemans favoritprogram, Cesar Millan.

Tjohopp!

Kommentarer
Postat av: Inkan och Ligan

45min i Ullared?! Har aldrig varit där, utan bara läst om det. Skönt utan köer.

Sötnosarna Ser så underbart ut.

Slappa är braaa.

Tazz&Kram

och tack för inlägg i min GB för ett tag sedan.

Blir alltid glad. :-)

2012-04-11 @ 20:09:18
URL: http://www.inkanochligan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0