26 feb Melodifestival och matlagning

Igår var det lördag och jag tog med mig en förkyld man för att handla mat. Vi hade bestämt oss för att laga lite kinesiskt och det vankas currykyckling.

Här är några av ingridienserna som behövs


Kan säga att nu ligger nio portioner i frysen, vi var dessutom fyra som åt middag innan vi gjorde portionerna. Gott att ha!

Sonen fick på fredagkvällen handlat sig två par nya jeans (vilket han verkligen behövde) samt sitt livs första par Converse. Där ligger han i lä för hans moder har redan fyra par och har inte slutat köpa än.

Men eftersom det då har passerat fyra converse-kartonger i huset innan, så vet jag hur populära de är. "Lille" Valentin är vansinnigt förtjust i papplådor, i synnerhet Converse.



Akter ifrån ser han mer komisk ut....


Här märks det verkligen att han inte riktigt får plats.

Nalleman provade också på att ligga i lådan.


- Vad säger du husse, skulle jag inte kunna ligga här???


- Jag tror jag garvar ihjäl mig, du har inte rätta stajlen för att ligga i min converse-låda hehehehehe

Senare på kvällen tog Nalleman igen sig på hyllan i matrummet.



Å Valentin slummrade i badrummet, på tvättade tvätten, eller är det mina träningskläder.



Det är ju bokrea så jag passade på att shoppa lite böcker



Kvällen gick åt till Melodifestivalen, dagens bottennapp. Till och med kissarna tittade med förfäran.


- Sånt skrän!


- Inte en ända katt så långt ögat når! Tacka vet jag filmen häromdagen, Katten i Mästerstövlarna, det var en bra rulle det!

Nu är det söndagkväll och vi slötittar på tv. Janne ska till Kalmar igen i morgon men det är någon här som verkligen inte vill att husse åker.


- Om jag ligger på alla saker så kommer han inte iväg, det slår jag vad om!

Det var allt för denna gång. Nu väntar en ny vecka med jobb. Ska börja cykla till jobbet nu, så snälla vinden, avta!


Kommentarer
Postat av: Ulla S

perfekt med en massa mat i frysen! Önskar jag hade samma energi med det.

2012-02-26 @ 21:22:48
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/
Postat av: mooch

Härliga bilder på sötnötterna! Lådor är oftast himla kul. Här är även plastpåsar populära att ligga på av någon anledning! Marian Keyes boken är väldigt bra förresten! Diggar alla hennes!

2012-02-27 @ 10:46:34
URL: http://luddrumpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0