21 januari Så var man liksom mormor

Eller kan man kalla det när ens dotter blir matte?

För att börja från början. I torsdags var Sofi tvungen att avliva sin älskade fågel, Bubbis. Trolig orsak var njursvikt. Ledsen blev hon försåss, otrösligt för att säga det minsta. Men allt sker med en anledning.

Torsdagkväll sitter hon vid datorn och tittar på katter, som så många gånger förr. Men med fågel är katt inget att tänka på. Men önskan om att skaffa katt har hon haft länge. Rasen hon har haft ögonen för är Devon Rex. Hon snubblade nu över en uppfödare i Linköping med en färdig kull. www.neverenough.se är adressen.

Hon hittade där en röd liten herre som inte var tingad. Hon ringde uppfödaren och tänk idag har vi hämtat SIXTEN, eller Set on Fire som han heter på pappret.

Uppfödaren var underbart snäll och släppte Sixten trots att vi inte hade full betalning med oss men vi betalade iallafall mer än hälften.

Här är de första bilderna på Sixten men jag lovar att de kommer att bli fler!


- Vet inte om jag törs lämna mitt sköna ställe......


Här är han, Sixten, suddig försåss, det fattar alla som försökt fånga en kattunge på bild.

Resan hem från Linköping tog lite över 4 timmar. Ett eländigt snöande var det. I vanliga fall tar en resa 2½ timme.

Vi hamnade tillslut bakom en plogbil som körde i nära 50 km/tim.



Nu är vi trötta men hemma. Sixten har ätit, hittat lådan och varit under soffan. Det blir nog jätte bra hos Sofi.

I morgon ska vi dit med lite saker till dem så då ska jag försöka ta fler bilder.

Kommentarer
Postat av: Ulla S

så skönt att det ordnade sig för Sofi, den lille ser nästan ut som ET:-), så söt!

2012-01-21 @ 22:15:05
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/
Postat av: ewa

Vad söt den är! Roligt för dottern.

Jag är "mormor" till en hund. Så du är ju också

mormor tycker jag.

Ha en bra dag

2012-01-22 @ 09:54:49
Postat av: Anneli Häggkvist

Vad härligt med små tassar! Sixten är ju jättesöööt!

2012-01-22 @ 10:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0