29 juni Semestern går mot sitt slut

Jo det kan man väl säga, nästa gång blir i september å då blir det Grekland för hela slanten!
 
Vi tog det väldigt lugnt på landet sista dagarna. Vi var över på Öland en dag men det var snabbt avklarat. Skitväder är bara förnamnet!
 
Men lite foton på kissarna kan jag bjuda på:
 
Här hittar man som oftast Sixten. Han får passa midjemåttet nu, den lille killen!
 
Valentin han älskar att dricka vatten ur kranen, kan hålla på hur länge som helst!
 
Tösen blir mycket tillgivnare på landet. Det kan bero på att det inte är så mycket plats att hon inte kommer undan oss. Goaste lilla hjärtat!
- Men husse, kommer du med kameran nu igen, jag som är så blyg!
 
- Eller ska jag visa min farligare sida?
 
- Nä, blyga jag passar nog bättre!
 
- Så, kan du gå nu?
 
Så här ser man ut i helkroppsformat!
 
Nalleman, han trodde han var en prydnadskatt och skulle sitta på spishyllan till öppna spisen!
Goa stora Nalleman!
 
Här kommer lite sovstilar:
Nerbäddad Nalleman
- Vaddårå, vi måste ju ha vår skönhetssömn!
 
 
Så kom vi då hem till Växjö. Kissarna tyckte det var underbart att få gå ut i sin utegård!
Under natten busade de runt och rev ner mina redan döda orkideer. Så dagen efter skulle jag sopa upp eländet och slänga dem, det har liksom inte blivit av innan, trots att de varit döda ett tag.
 
Men se på rackarn, alla fyra hade fina livstecken! Så då fick jag inspiration! Kvistade iväg och köpte ny orkidee-jord, fast det är ju inte jord utan nått annat. Sen köpte jag nya krukor till dem så att de kunde stå två och två ihop. Ett par blommkvistar i tyg köpte jag med så att de inte ser så tråkiga ut medans de piggar på sig.
 
Överst är en knopp på en gren, sen kommer ett skott ur marken och sista bilden, den hade jättefina luftrötter.
 
Så här är de på håll
 
Krukorna ser ut så här
 
Det var väl allt för denna gång.
Nu i helgen bär det av till Mönsterås igen. Sofi och jag ska på kattutställning i Kalmar och övernattar i Mönsterås. Sixten ska premiär-ställas. Han behöver få vana som liten om han ska ha chans att få någon titel som storl. Jag ser fram emot att träffa goda vänner, både tvåbenta och fyrbenta!
 
Ha det så länge!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla S

det är precis därför jag älskar orchideer. De står där länge utan att något händer. Plötsligt en ny stängel. Och så en vacker dag en underbar blomma som blommar hur länge som helst:-). Jag har också sidenblommor när de inte blommar på riktigt. kram

2012-06-29 @ 22:13:47
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Många fina bilder, men andra bilden är såå fin. Kram

2012-07-02 @ 19:32:12
URL: http://inkanochligan.se/
Postat av: Mamma Mia

Tack Inkan för tyckandet! Visst är det en härlig bild! Vattnet ser ut som ett långt grässtrå!

Jo du Ulla, vi får väl se vad som händer. Om jag lyckas med detta projekt :)

2012-07-03 @ 16:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0