3 juni Nu är sommaren officiellt här.....

och det märks på utetemperaturen. Denna vecka som gått har varit kall. Men veckan innan dess var fin och det fick jag förklaring på. Dimmitrios i från Rhodos var i Sverige under fyra dagar och gick på Absolut Academy i Kristianstad. Tyvärr hann vi inte träffas men han sa att han hade det fina vädret med sig. Tror på det för när han åkte hem kom kylan igen.

Men nu har jag en del att skriva om så det är väl bara att börja.

Förra helgen fyllde dotter Sofi  24 år. Tänk vad tiden går. Samma dag som hon fyllde var det final i Eurovisionsfestivalen, så vi hade en mysig tid framför tv:n.

Valentin o Tösen bjöd dottern på ett litet mys.... De här två katterna ligger mycket mycket sällan tillsammans, men denna dag var ett undantag!



En av presenterna som Sofi fick var ett nytt nattduksbord. Det gamla hade rasat samman. Hon kunde inte hålla sig utan ville montera det direkt. Klart hon fick. Vad hon inte räknat med var att hon skulle få så bra hjälp!


- Jag ser till att pappret ligger still, Sofi!



-jobbigt det här


-Matte, tror du att jag ska hjälpa brorsan? Å Sofi?


- Nej Sixten, du är för liten för att hjälpa till!


-Så nu är vi två som kan hjälpa dig, kör hår!


-Men är du säker på att det blir rätt så?


-Nej nej nej, inte där med den skruven!!!!!!!


-Sluta det blir fel!!!


- Ge mig skruven, du sätter den fel!


- Fy Valentin, du får inte störa mig så. Det är rätt skruv o rätt hål! Så det så!

Nattduksbordet blev klart till slut, trots god stjälp.

Sofi och jag satt och tittade på Eurovisionen och hejade på Loreen. Det var nervöst där en stund men vad glada vi blev när hon vann. Men jag måste säga att det var ett svagt startfält i år. Förutom Sveriges bidrag då. Två andra länder gillade jag och det var Grekland och Cypern. Bra låtar med studs i. Sen var ju Albaniens bidrag nått alldeles särskilt. En sån röst hon hade! Milda makter! Men för den skull var det ingen schlager.

Förra året köpte jag CD:n från Eurovisionen och med några undantag så har jag alla låtarna i mp3:n när jag cyklar till jobbet. Det var mer rappa låtar förra året, i år var det mest smäcktande ballader. Så året CD köper jag inte!

Sen har veckan rasslat på så där som veckor gör. Först är det måndag, sen kan man ana en onsdag, sen är det fredag igen! Svisch så var det helg igen!

Denna helg har vi varit på skojsig 50års uppvaktning! Riktigt trevligt, god mat och gott sällskap! Vad mer kan man begära!
Sofi körde oss och låg över hos oss. Det innebar att Sixten var här igen. Det går så bra med våra katter o Sixten så det är inga problem. Det är bara tjur-Tösen som fräser fortfarande, men Sixten respekterar henne så det går bra. Men denna helg har de gjort framsteg, de kunde äta varsin godis brevid varandra!


Mattes goaste goaste Tösastumpa. Ligger på sin högsta plats i klösträdet och spanar på Sixten.

Så satte jag ut en stor låda som jag la beslag på på jobbet. De bytte skrivare hos oss och lådan var ovanligt stadig och stabil. Direkt såg jag att den kunde vara festlig i katthagen.

Valentin var först....


-Tja taket verkar stabilt


- Bra utsikt!


-Jag hör dig Nalleman, har du sett så fint hus vi fått!


- Nja, jag får nog kolla hållbarheten först.


- Taket verkar bra, tätt och stabilt. Men in går jag inte förrän Valentin flyttat ut!

Så kom söndagen. Då var det dags för sonen att packa ihop sig inför sin vecka bland kompisar och musik på Sweden Rock. Jag ska köra honom i morgon och Sofi ska följa med, kanske Janne med, om ha kan.
Men det är mycket som ska packar. Tur att sonen införskaffat sig en BRA ryggsäck där allt fick plats. Nåja, inte ALLT men det mesta.



Efter packandet åt vi varmrökt lax från Brömsebro. Janne hade inhandlat den i fredags  när han var i trakten. Mumsmums är vad det är. Vi drabbades alla av paltkoma efter maten, men jag tror Nalleman drabbades utan att äta....


Sen skulle vi se hur allt fick plats i bilen. Jodå, det går så bra så. Nu är vi redo för färden i morgon!



Sen gick jag in till grannen. Hon hade nämnligen fin-besök!

Av denna söta lilla varelse!






Visst är hon ljuvlig! Kortklippt Yorkshireterrier!

När jag sen lämnade grannen fick jag syn på kvarterets kung. Lyckades fånga honom på kort, vilket är sällsynt!

Får jag lov att presentera, Murre, kvarterets väktare!


Går att förväxla med Ceasar som bor ett par hus bort.

När jag kom in igen hade paltkoman inte släppt hos Nalleman. Han låg där jag lämnat honom, goaste kissen!


Valentin hade hittat sonen och passade på att få massor av TLC av honom!



Nu väntar kvällen. Får se vad vi hittar på då. Slappar antar jag. Nä just det, jag har tre bajslådor att förbarma mig över. Lika bra att gå och få det gjort.

Ha det!

PS idag är det 90 dagar kvar till Grekland!!!!





Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

MASSOR med underbara bilder.

Tur ni hade hjälp med bordet. Hur hade det annars kunna gå liksom??!! Tazz&Kram

2012-06-13 @ 10:25:20
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0